جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بابیان اینکه بیش از 30 درصد موقوفات استان بوشهر سند ندارند گفت: در طرح پرورش ماهی در قفس 620 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در هفته وقف بیش از 80 برنامه اجرا خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: وقف میراث ماندگار در هم ادیان الهی است که تنها در جوامع اسلامی نیست.
وی اضافه کرد: نیت وقف‌ها در دو مسیر نشر مسائل و رسیدگی به امور جامعه بوده است.
وی از وقف پنج دارالقرآن در استان بوشهر در سه سال گذشته خبر داد و بیان داشت: موقوفات قوام و عالی بریمی ازجمله موقوفاتی هستند که به نیت ترویج فرهنگ قرآن وقف‌شده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اعلام اینکه در هفته وقف بیش از 80 برنامه در سراسر استان اجرا می‌شود ابراز داشت: تمام برنامه‌هایی که در استان توسط اوقاف اجرا می‌شود از محل اجرای نیات واقفین است.
وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های اوقاف استان بوشهر طرح پرورش ماهی در قفس است اذعان داشت: این طرح با ظرفیت تولید 5 هزار تن در فاز اول تا دو هزار تن تولید خواهد کرد.

nashast oghaf 1

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح را 620 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این طرح 605 نفر بوده که در شهرستان تنگستان در هفت مایلی بندر رستمی اجراشده است.
وی در ادامه بیان داشت: اوقاف در حوزه‌های کشاورزی، سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز، تعمیر و نگهداری بقاء متبرکه فعالیت دارد.
اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه نزدیک به 35 درصد از موقوفات استان بوشهر سند ندارند اذعان داشت: 80 میلیارد تومان قیمت سه موقوفه در دستگاه قضا رسیدگی شد که با توجه به حقانیت به نفع اوقاف صادر شد.
وی از 139 امامزاده شاخص و 370 قدمگاه در استان بوشهر خبر داد و گفت: در دو موقوفه بحث ازدواج آسان و کمک به زوجین در راستای حمایت از خانواده کمک‌هایی به زوجین بی‌بضاعت انجام می‌شود.
وی از اجرای برنامه سبک زندگی اسلامی در بعضی از بقاء متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: 493 موقوفه منفعتی در استان وجود دارد که شامل 3803 رقبه درآمدی است.
وی بابیان اینکه 2524 رقبه انتفاعی در استان داریم ابراز داشت: این رقبه ها شامل مسجد، حسینیه، زینبیه، فاطمیه و مهدیه در استان است که شناسنامه‌دار و ثبت‌شده‌اند.

nashast oghaf 1

وی با اشاره به اینکه 64 واحد آموزشی استان جزو موقوفات است گفت: زمین این واحدهای آموزشی وقف بوده و اجازه آموزشی و پرورش است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بابیان اینکه در سال گذشته 10 میلیارد تومان در حوزه نیات در سراسر استان هزینه شده است اعلام کرد: این نیات شامل برنامه قرانی، مذهبی، فرهنگی و تبلیغ بوده است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از اجرای برنامه آرامش بهاری در 75 بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: هم‌زمان با این برنامه طرح ضیافت الهی مربوط به ماه رمضان در 70 بقعه متبرکه برگزار شد که در کنار همه برنامه‌ها اطعام روزه‌داران صورت گرفت.
وی اضافه کرد: برنامه نشاط معنوی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در 35 بقعه متبرکه انجام شد.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی بابیان اینکه در بحث ایجاد اشتغال سازمان اوقاف برنامه شمیم خدمت را در بوشهر برگزار کرد و این برنامه ادامه خواهد یافت تصریح کرد: برنامه بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر برگزار شد و به هیئت‌های مذهبی در این ایام 4 میلیارد ریال کمک شد.
وی برپایی موکب و خیمه خدمت به زائران امام حسین (ع) را یکی از افتخارات سازمان اوقات عنوان کرد و گفت: این موکب‌ها در مرز شلمچه روزانه به 14 هزار نفر خدمات ارائه می‌دادند.

nashast oghaf 1

وی از ارائه کمک مالی به زائران بی‌بضاعت در اعزام به کربلا خبر داد و گفت: با تو. جه به فصل بازگشایی مدارس 300 بسته معیشتی نوشت‌افزار به ارزش 2 میلیارد ریال به دانش آموزان بی‌بضاعت تقسیم‌شده است.
وی از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته وقف خبر داد و بیان داشت: 30 نشست تخصصی با موضوعات مختلف در شهرستان‌های استان بوشهر برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی از ویژه‌برنامه‌هایی که در طول سال انجام می‌شود هر دوازدهم هرماه بسته معیشتی در بقا متبرکه بین فقرا توزیع خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری برنامه قرآنی در ماه رمضان در طرح ضیافت بهاری خبر داد و بیان داشت: برنامه ترتیل خوانی نوجوانان در امامزادگان استان و تفسیر قرآن توسط آیت‌الله صفایی بوشهری برگزار شد.
وی از برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در تیر و مرداد سال جاری خبر داد و بیان داشت: مرحله استانی راه‌یافتگان 26 مرداد برگزار د 16 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که نفرات برتر در خراسان شمالی به رقابت خواهند پرداخت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group