چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

دومین آیین جشن مهر سینمای ایران در استان بوشهر شامگاه یکشنبه با حضور معاون استاندار، مدیرکل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب هنر سینما در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین با تبریک هفته وحدت، گفت: امروز در ایران اسلامی پرچم آزادی و عدالتی که برپا شده به برکت پیامبر گرامی اسلام است که راه نورانی را به بشر نشان داده است.

عبدالرحیم افروغ افزود: بعد متعالی و انعکاس معارف نیاز به دقت و ظرافت دارد که با متعالی‌ترین بعد زیباشناختی انسان را به بعد فطری تجلی دهد و آن مولفه هنر است.

وی اظهار کرد: هنرمندان به واسطه فعالیت در حوزه هنر مفتخر به این نام مقدس هستند و ما هم به عنوان خادم فرهنگ و هنر که رسالت اصلی ما است به خود می‌بالیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: جشن مهر سینما پاسداشت تلاش و زحمات چندین دهه هنرمندانی است که با جان و دل در این عرصه قدم برداشته‌اند و به این افتخار می‌کنند.

cinema

افروغ به هنرمند ایثارگر زنده‌یاد کریم بارونی اشاره کرد و افزود: این چهره برجسته سینمایی استان که خبر درگذشت ایشان همه را متاثر کرد دارای جایگاهی ویژه است زیرا فردی خاکی، متدین، انقلابی و پای کار بود.

وی با بیان اینکه زنده یاد بارونی در زمان حیات و فعالیت هنری خود خاص بود، تصریح کرد: بنا بر این بود که در آیین امروز به عنوان هنرمند ایثارگر از این تازه سفرکرده تقدیر شود که درگذشت این فقید هم مانند زمان حیات و فعالیت هنری‌اش خاص بود.

پخش تیزر از نخستین دوره جشن مهر سینما در بوشهر، پخش کلیپ دومین جشن مهر سینما، سخنرانی سید رضا صافی کارگردان سینمای استان در ارتباط با زنده‌یاد کریم بارونی و آیین تقدیر از هنرمندان و فعالان حوزه سینما دیگر بخش‌های آیین دومین جشن مهر سینما در بوشهر بود.

در پایان از سید رضا صافی در بخش کارگردانی، حسین قفلی بازیگری، زینب عربی فیلم‌نامه نویسی، عابدین رمضانی تدوین، شهربانو نیسانی گریم، مهدی تنگستانی صداگذاری، حمید جمالی جلوه‌های ویژه بصری، سید رضا مهیمنیان فیلم برداری، عبدالرضا سعیدنیا انیمیشن، اصغر جوادی و سید بهاالدین طاهری پیشکسوت سینمایی، حیدر بنایی سینمادار، شیما جوادپور نوبندگانی آموزشگاه برتر سینمایی و عبدالرسول جمالی همکار سینمایی با اهدا لوح سپاس و هدایا نقدی تقدیر شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group