جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی نظارت و پایش ۴۵۰مردسه این شهرستان با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی و ایمنی آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب ، سیده فاطمه حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز و آغاز فعالیت مدارس، نظارت و پایش‌ها از مدارس شهرستان با هدف ارتقا شاخص‌های بهداشتی و ایمنی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.

وی افزود: تمامی دانش آموزان و معلمان برای حفظ سلامتی خود باید نکات بهداشتی را رعایت و به آن عمل کنند.

حسینی یادآورشد: شسـتشوی مخـازن تامین آب و آب‌سردکن‌ها و همچنین تعویض فیلتر دسـتگاه تصـفیه آب مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به منظور تامین آب آشامیدنی سالم در مدارس باید توسط مدیران مدارس انجام شود.

وی ادامه داد: قبل از بازگشایی مدارس باید مرمت و سالم‌سازی آبخوری‌های مدارس انجام شود و همچنین تامین صابون مایع و مواد ضدعفونی، شستشو، نظافت و ضدعفونی مدارس به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های پوستی و واگیردار توصیه می‌شود.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان همچنین اظهار کرد: اولیا مدارس نظارت و مراقبت جدی بر بهداشت فردی و جمعی دانش آموزان و همچنین محیط مدرسه باید داشته باشند.

حسینی بیان کرد: مدیران مدارس شبانه‌روزی نظارت دقیق بر نظافت و بهداشت خوابگاهی، سلف‌سرویس، حمام و سرویس‌های بهداشتی داشته باشند.

وی با تاکید بر سلامت فردی دانش آموزان و رعایت موازین بهداشتی و همچنین داشتن کارت بهداشت پرسنل آشپزخانه مدارس شبانه‌روزی افزود: رعایت نکات بهداشتی در آشپزخانه مدارس شبانه‌روزی داری اهمیت است.

حسینی بر رعایت نکات ایمنی در مدارس، از جمله نصب و محکم سازی نرده‌ها در نقاط حادثه خیز مدرسه، ایمنی سیستم برق‌کشی ساختمان، ایمنی مواد و وسایل در آزمایشگاه و کارگاه‌ها و همچنین شارژ و نصب کپسول‌های اطفا حریق در فضاهای موردنیاز مدرسه تاکید کرد.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: این شهرستان دارای بیش از ۴۵۰ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است که بازرسی و پایش وضعیت بهداشتی مدارس توسط بازرسین بهداشت محیط آغازشده است و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا دو هفته ابتدایی مهرماه، بازرسی از تمامی مدارس انجام خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group