دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در شهرستان های استان بوشهر منصوب شدند.

به گزارش دیارجنوب ، خلیل رضایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای بخشی از قانون انتخابات مجلس، هیئت استان بوشهر پس از طی فرآیندهای قانونی، اعضای هیئت نظارت در شهرستان‌های ده گانه را تعیین و احکام آنان صادر شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر در ارتباط با روند شکل گیری هیئت‌های نظارت بخش‌های مستقل افزود: بر اساس قانون جدید و ابلاغ هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان، به نسبت شعب اخذ رأی در بخش‌ها یک یا دو نفر نماینده هیئت نظارت در بخش‌ها پس از پیشنهاد شهرستان و بررسی و تأیید هیئت استان، احکام آنان صادر خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان ضمن تاکید بر نظارت قانونمند، جامع و مؤثر بر روند انتخابات توسط هیئت‌های نظارت، تنها نهاد ناظر بر انتخابات را شورای نگهبان و هیئت‌های منتسب دانست و افزود: اصل ۹۹ قانون اساسی صرفاً شورای نگهبان را نهاد و دستگاه ناظر بر انتخابات مشخص کرده، این نظارت استصوابی و در همه مراحل و فرآیندهای انتخابات صورت می‌گیرد.

رضایی در مورد شائبه برگزاری انتخابات توسط دولت مستقر و وزارت کشور گفت: از جمله وظایف هیئت‌های نظارت زیر مجموعه شورای نگهبان، تأیید معتمدین معرفی شده از اقشار مختلف مردم توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به منظور تشکیل هیئت اجرایی برگزاری انتخابات بوده که با ساز و کارهای قانونی هشت نفر از بین ۳۰ نفر معتمد تأیید شده، انتخاب می‌شوند.

رئیس هیئت نظارت بر پایبندی به قانون، رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از هرگونه جهت گیری عوامل دست اندر کار انتخابات تاکید و خاطر نشان نمود: ملاک عمل عوامل اجرایی، نظارتی و همه نامزدهای انتخاباتی، قانون و قانون مداری بوده و هیئت‌های نظارت با جدیت و حساسیت ویژه، در راستای تحقق این مهم وظایف ذاتی خود را انجام خواهند داد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group