شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: جابجایی کالاهای اساسی در استان بوشهر ۲۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از مهر، مهدی شهابی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر چهار هزار و ۹۰۰ راننده با سه هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان در قالب ۱۶۴ شرکت حمل و نقل فعال هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه چهار میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا در استان بوشهر جابجا شده که معادل ۲۷۰ هزار سفر است.

شهابی در خصوص میزان تغییرات جابجایی کالا در بوشهر خاطرنشان کرد: جابجایی کالا در استان از نظر وزنی ۱۴ درصد و از نظر سفر ۱۱ درصد رشد داشته است که نوید رونق بیشتر فعالیت‌های این بخش را می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده ترین کالاهای حمل شده از استان شامل محصولات شیمایی معادل ۵۰ درصد، محصولات معدنی ۱۶ درصد و محصولات کشاورزی ۱۲ درصد بوده است.

به گفته شهابی، بیشترین جابجایی کالا نیز از شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان رقم خورده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: بیشترین مقصد جابجایی کالاهای استان نیز تهران، اصفهان، فارس و خوزستان است.

وی همچنین یادآور شد: طی نیمه نخست امسال ۱۵۶ هزار تن کالاهای اساسی نظیر برنج و گندم توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group