پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رییس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه با انجام مطلوب ماموریت ساختاری و پایه‌ای خود در راستای فعالیت‌های علمی- پژوهشی مورد نیاز استان و کشور موفق به کسب رتبه اول درآمد صنعتی در بین دانشگاه‌های جامع جوان ایران شده است.

به گزارش دیارجنوب ، محمد مدرسی روز یکشنبه اظهار کرد: جایگاه این دانشگاه در قراردادهای مختلف پژوهشی از رتبه سی ویکم به یازده ارتقا یافته است که این موفقیت با تلاش‌های پژوهشی تمام ارکان این مجموعه محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه خلیج فارس در ردیف دانشگاه‌های برتر جوان کشور قرار دارد گفت: دانشگاه خلیج فارس در سال ۲۰۲۳ رتبه کلی ۱۳ در مقایسه با رتبه ۱۹ سال ۲۰۲۲ در بین دانشگاه‌های جامع جوان کشور کسب کرده است به ویژه از نظر معیارهای درآمد صنعتی رتبه اول، چشم‌انداز بین‌المللی رتبه سوم، حوزه پژوهش رتبه دهم و حوزه استنادات رتبه یازدهم را کسب کرده است.

رییس دانشگاه خلیج فارس تصریح کرد: پروژه‌هایی که ۱۲ سال راکد مانده بود با پیگیری‌های مستمر شبانه روزی فعال شده اند و پروژه‌هایی نظیر استخر دانشگاه از جمله پروژه‌های است که اکنون به مرحله ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است که امیدواریم با تامین اعتبار کامل تا دهه فجر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل برسد.

مدرسی یادآورشد: در دانشگاه سه رکن اصلی یعنی هیأت علمی، یاوران علمی (کارمندان) و دانشجویان (کارشناسی تا دکتری) وجود دارد که با تلاش و همکاری این سه رکن است که مجموعه ارتقا می‌یابد.

وی گفت : هر موفقیت در یک مجموعه دانشگاهی مرهون تلاش‌های مضاعف این سه رکن در سایه توجه درخور شان و رضایتمندی همکاران اعم از هیات علمی و یاوران علمی و در نظر داشتن نیازمندی‌های رکن موثر دیگر یعنی دانشجویان به ویژه حوزه تحصیلات تکمیلی است.

رییس دانشگاه خلیج فارس تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف، تلاشی مضاعف انجام شده است و علاوه بر ایجاد برخی تجهیزات و زیرساخت‌های مهم آزمایشگاهی، ایجاد یا تجهیز سایت‌های رایانه‌ای مورد نیاز دانشجویان دانشکده‌های مختلف و در حد امکان تامین مواد شیمیایی و مصرفی مورد نیاز آزمایشگاه‌های آموزشی و پژوهشی این افراد، تمام مطالبات همکاران از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز پرداخت شد و باعث شد که اکنون این دانشگاه هیچ بدهکاری بابت مطالبات همکاران نداشته باشد که این موضوع یکی از عواملی است که موجبات رضایتمندی و حداکثر همکاری با دانشگاه در راستای ماموریت خود شده است.

مدرسی افزود: مجموعه دانشگاه در تلاش است فضایی در شان دانشگاه و همکاران در حوزه‌های مربوطه فراهم کند به نحوی که بستر بروز توانمندی‌های موجود فراهم شود و شاهد موفقیت‌های بیشتر برای این دانشگاه باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از انتظارات استان از دانشگاه، کمک به نیازمندی‌های جامعه جوان و فرهیخته استان برای تسهیل امور در برگزاری کلیه آزمون‌ها در همین استان وعدم نیاز به مراجعه دانش آموختگان دانشگاهی و جوانان به استان‌های همجوار یا مراکز استان‌های دیگر برای شرکت در آزمون‌های مورد نظر است.

رییس دانشگاه خلیج فارس گفت: در این راستا این دانشگاه با همه مشکلاتی که دارد هر هفته محل برگزاری یک یا چند آزمون از آزمون‌های سازمان سنجش با رعایت تمامی شرایط و قوانین حاکم بر آزمون است که البته برای انجام هرچه بهتر این همکاری داوطلبانه بدون هیچ سود و منفعت (حتی در مواردی از منابع مالی خود نیز هزینه می‌کند) نیاز به همکاری هرچه بیشتر مسئولین استان دارد.

مدرسی یادآورشد: طراحی و انتخاب سوالات، چاپ دفترچه و اعلام نتایج این آزمون‌ها از کانال سازمان سنجش و قرارداد با تعداد بسیار محدودی دانشگاه که بیشتر از دانشگاه‌های تهران می‌باشند، انجام می‌شود و دانشگاه خلیج فارس در این خصوص فقط حوزه امتحانی بوده و سایر شرایط مورد نیاز برای برگزاری یک آزمون اعم از فضا، قرنطینه، تیم حفاظت و عوامل اجرایی را فراهم می‌کند که تامین همین موارد هم به عنوان یک اقدام داوطلبانه بدون هیچ منفعت اقتصادی اقدامی قابل تحسین و ارزشمند محسوب می‌شود و در این مرحله دانشگاه قدمی بلندتر برداشته است.

وی افزود: مدرسی ادامه داد: ابن دانشگاه امروز به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند تمام آزمون‌های مورد نیاز استان را به طور کامل برگزار کند که صد البته برای تداوم این خدمت رسانی، نیازمند حمایت مسئولان استان است.

وی اظهار کرد: آزمون پذیرش ۸۵۸ نیروی بومی استان بوشهر مورد نیاز صنایع وابسته به نفت از همین گونه اقدامات ارزشمند دانشگاه خلیج فارس است که صفر تا صد آن توسط این دانشگاه برگزار می‌شود و این اقدام در طول عمر این دانشگاه و تاریخ آموزش عالی استان بوشهر برای اولین بار در شهریورماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group