يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ثبت شرجی ۹۲ درصدی در بوشهر گفت: با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان و خلیج‌ فارس تا ۳ متر پیش‌بینی شده است.

به گزارش دیارجنوب ، محمدرضا انصاری با اشاره به ثبت افزایش شرجی و رطوبت نفس‌گیر در 24 ساعت گذشته در استان بوشهر، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته رطوبت و شرجی در استان بوشهر بین 60 تا 92 درصد ثبت شده است.

وی بیشترین ثبت میزان شرجی را در خارگ، بوشهر، عسلویه دانست و گفت: در 24 ساعت گذشته بالاترین میزان شرجی با 92 درصد در خارگ، 91 درصد در شهر بوشهر، عسلویه 87 درصد، دیر 86 درصد و مابقی شهرها بین 60 تا 85 درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر وضعیت دما هوا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بیشترین دما در برازجان به میزان 44 درجه ثبت شده و در این راستا دمای هوا جم 42 ، بهرگان 41 ، دیلم 40 ، بوشهر 39 و مابقی شهرها تا 34 درجه ثبت شده است.

انصاری با بیان اینکه تا سه روز آینده وضعیت هوا بهبود می‌یابد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد از فردا دمای هوا و میزان رطوبت کاهشی می‌شود.

وی با بیان اینکه هشدار دریایی سطح نارنجی تا 26 شهریورماه در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شده است، گفت: در این هشدار دریایی ارتفاع موج دریا تا حدود 3 متر در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل و فراساحل استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در این هشدار دریایی سرعت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید تا بیش از 60 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

انصاری اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و افزود: باید در این شرایط تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی از جمله جلوگیری از رفتن قایق‌ها و شناورهای سبک به دریا اندیشیده شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group