يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: میزان رطوبت هوا در استان بوشهر تا اوایل هفته آینده، همچنان بالا است و پدیده شرجی در برخی نقاط پیش‌ بینی می شود.

به گزارش دیارجنوب ، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا اوایل هفته آینده به‌سبب وزش جریانات مرطوب جنوبی، میزان رطوبت هوا همچنان بالا است و پدیده شرجی در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: امروز و فردا در ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در ساعاتی از بعدازظهر تا ابتدای شب، احتمال افزایش ناپایداری‌های محلی و موقت همراه با رشد ابر، وزش باد، رعدوبرق و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد جنوبی، دریا برای ساعاتی مواج خواهد بود.

sharji hava

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعاتی وزش باد، در ساعات عصرگاهی در برخی نقاط مرتفع جنوبی و شرقی استان احتمال افزایش و رشد ابر و ناپایداری‌های موقت جوی خواهد بود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در قسمت‌های شمالی و مرکزی گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از بامداد در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتی متر خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group