شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات هنرمندان برنامه‌های متنوعی دارد که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر با بیان این مطلب افزود: قبول داریم نارسایی‌های جدی در حوز‌های مختلف وجود دارد و این مشکلات تنها با دست فعالان حوزه فرهنگ و هنر حل می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت و ادارات استانی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش حمایتی و نظارتی دارند و تلاش می‌کنند فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر را بیش از پیش گسترش دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این راستا از ۵۸ دفتر سینمای جوان شماره حساب گرفته شده تا به هر کدام از آن‌ها سه تا ۶ میلیارد تومان برای تجهیز کمک شود که مجموع این کمک‌ها به ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

اسماعیلی ادامه داد: به زودی نیز به هرکدام از انجمن‌های سینمای جوان چهار تا ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: درباره با فعالیت موسسه‌های قرآنی نیز تلاش می‌شود مشکلات این موسسه‌ها به نحو مطلوبی حل شود.

اسماعیلی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید ظرفیت‌های خود را در اختیار گروه‌های هنری قرار دهند و با دریافت مجوز‌های مورد نیاز شرایط برای ثبات و قوام فعالیت آنان فراهم شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح‌های خود تلاش می‌کند فعالیت‌های منجر به راه اندازی موسسه‌های فرهنگی و هنری گسترش یابد.

اسماعیلی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در طرح آموزش رایگان فرهنگ و هنر در پوشش دوره‌های آموزشی قرار گرفتند و کار‌های مربوط به این افراد به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: همچنین برای حمایت موثر از طرح‌های اثربخش به صورت ویژه استقبال می‌شود.

هنرمندان بوشهر در این نشست از مشکلاتی که در حوزه تعزیه، موسیقی، آموزشگاه‌ها و موسسات فرهنگی هنری، هنر‌های تجسمی، سینما، مد و لباس و کمبود‌های زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان وجود دارد، صحبت کردند و خواهان حمایت جدی از جامعه فرهنگ و هنر استان بوشهر شدند.

ershad bush

امسال پررونق‌ترین سال سینمایی کشور بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر استانی به بوشهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر جهت‌گیری جدید وزارت فرهنگ در حوزه ساخت هنر‌های نمایشی و سینمایی و توجه به بازنمایی حماسه دفاع مقدس، گفت: سال گذشته در جشنواره فیلم فجر عمده آثار موفق ما در حوزه بازنمایی حماسه دفاع مقدس بود که با استقبال رو به رو شد. امسال هم آثار خوبی با موضوع پرداختن به شخصیت‌های بزرگ در حوزه ایثار و مقاومت در حال ساخت است.

اسماعیلی ادامه داد: به طور کلی و سالیانه ۱۱۰ مجوز برای ساخت فیلم صادر می‌کنیم. بنیاد سینمایی فارابی هم که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است همواره حامی آثار فاخر بوده و امروز ۱۸ اثر در همین زمینه در دست دارد که مراحل تولید را طی می‌کند.

وی افزود: امروز در سینما‌های کشور فیلمی را داریم که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان فروش کرده و این عدد نزدیک به عدد فروش فیلمی باز در سال گذشته بود که رقم ۷۸ میلیارد تومان بود. به طور کلی امروز شاهد رونق جدی در حوزه فرهنگ هستیم و در مجموع بخش‌ها، مخاطبان افزایش داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: توجه به ارزش‌های بومی و دینی کشور همواره مورد توجه بوده است. امروز و با توجه به نزدیکی ایام اربعین شاهدیم که سالن‌های مهم فرهنگی نمایش‌هایی در این زمینه در حال اجراست و با استقبال خوبی از طرف مخاطبان هم همراه است. این نشان‌دهنده این است که اکثریت قریب به اتفاق جامعه هنری کشور آمادگی نقش‌آفرینی در این حوزه را دارند و این وظیفه ماست که زمینه شکل‌گیری و ارتقاء هرچه بیشتر این فعالیت‌ها را آماده کنیم.

اسماعیلی درباره مصوبات جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی گفت: توجه به کیفیت طرح‌های عمرانی در حال تکمیل، تصویب روز ملی استان بوشهر به عنوان یک روز تاریخی برای استان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group