سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان گفت: در هفته دولت ۴۲.۲ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان از دست متخلفین خارج و به دولت برگردانده شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از  روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان، حسین مالکی اظهار داشت: حدود ۴۲ هکتار از اراضی خلع ید شده مربوط به بخش مرکزی این شهرستان است که این تخلفات در اراضی مورد نظر، مربوط به دو فقره پرونده است.

وی ارزش کل اراضی آزاد شده را نیز ۵۰ میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: این اداره با متخلفان و متعرضین به اراضی دولتی به شدت برخورد می کند و میزان اراضی آزاد شده در سال جاری مصداق جدیت منابع طبیعی در حفاظت و صیانت از اراضی ملی است.
وی گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان هم زمان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ارتقای فرهنگ عمومی و حفظ و احیای منابع طبیعی در بین مردم منطقه به منظور بالا بردن سطح مشارکت آنها را در دستور کار قرار می‌دهد و روش های مختلفی در فرهنگ سازی حفاظت و احیای عرصه های ملی تا کنون داشته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان با اشاره به اجرای حکم خلع ید صورت گرفته بیان داشت : که حکم اجرا شده مربوط دو فقره پرونده کیفری در رقبه گندم‌ریز با مساحت ۲۸ هکتار و با ارزش ریالی ۲۲ میلیارد و رقبه بنداروز با مساحت ۱۴.۲ هکتار با ارزش ریالی ۲۸ میلیارد ریال می باشد.

وی افزود: واحد حقوقی و مأموران حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه ویژه منابع طبیعی دشتستان با همکاری نیروی انتظامی و نماینده دادستان در پیگیری پرونده های رفع تصرف از اراضی ملی بسیار مصمم هستند و از مردم نیز انتظار داریم با مشاهده هر گونه تخریب و تجاوز به اراضی ملی و جنگلها با شماره تلفن ۱۵۰۴ و 139 با این اداره تماس بگیرند.

در پایان حسین مالکی ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت از تلاش و همکاری فرمانده یگان حفاظت و همکاران وی و همچنین فرمانده پاسگاه انتظامی بنداروز و همکاران وی تقدیر و تشکر نمود.

yad zamin menabe 1yad zamin menabe 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group