شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: این اداره کل در مدت یک ماه گذشته تاکنون ۶ هزار فقره گذرنامه زیارتی برای متقاضیان سفر معنوی اربعین حسینی در استان تحویل داده است.

به گزارش دیارجنوب ، جهانشیر بارگاهی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر روزانه حدود ۲ هزار فقره گذرنامه به استان بوشهر وارد و در مدت ۴۸ ساعت توزیع می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود شمار گذرنامه‌های تحویل شده در استان بوشهر تا اربعین به ۲۵ هزار فقره برسد.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: پارسال۱۷ هزار گذرنامه از سوی پست این استان توزیع شد.

وی ادامه داد: در شرایط عادی توزیع گذرنامه بین ۲ الی سه روز انجام می‌شود اما با توجه به افزایش تقاضا برای دریافت گذرنامه؛ افراد نسبت به دریافت گذرنامه خود اقدام کرده و به روزهای آخر موکول نکنند.

بارگاهی اضافه کرد: با توجه به افزایش متقاضیان سفر به کربلا، توزیع گذرنامه‌های زائران اربعین در اولویت قرار دارد.

gozarname irani

وی با اشاره به ارائه خدمت پست‌یافته در راهپیمایی اربعین گفت: شرکت ملی پست در کشور عراق و در شهرهای نجف، کربلا و مسیرهای بین این دو شهر مقدس، ۱۴ پایگاه‌ ایجاد کرده و زائران می توانند اقلام و مدارک پیدا شده را به آن پایگاه‌ها تحویل داده و یا به منظور پیگیری اجناس مفقود شده خود به آنها مراجعه کنند.

بارگاهی در خصوص این که اشیا و اقلام مفقودی با چه تمهیداتی به دست صاحبان آنها می‌رسد و آیا مکان‌هایی در عراق برای نگهداری اقلام در نظر گرفته شده است گفت: تمام تلاش ستاد اربعین شرکت ملی پست بر این است که اقلام مفقودی را در کشور عراق به صاحبان آنها برساند ولی در صورت مراجعه نکردن اشخاص، اقلام به کشور منتقل شده و بر اساس نشانی‌ها ارسال شده یا در انتظار مراجعه صاحبان در پست نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: ارسال رایگان نذرهای مردمی داخل کشور به سمت مرزهای عراق از دیگر اقدامات ستاد اربعین شرکت ملی پست است و ظرفیت‌های حمل و نقل پستی آماده ارسال نذورات مردمی است.

مدیرکل پست استان بوشهر طرح چهل گام حسینی از عاشورا تا اربعین و اجرای طرح دلنوشته‌های حسینی را از دیگر اقدامات ستاد اربعین شرکت ملی پست برشمرد و افزود: دلنوشته‌های هموطنان به صورت رایگان جمع آوری و به عتبات عالیات ارسال می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group