شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر از افزایش ۵۲ درصدی استقرار موکب‌های اربعین حسینی این استان در مسیر زائران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۶ موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین ثبت شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، اکبر پورات صبح امروز در پنجمین نشست ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به اینکه تمامی کمیته‌های ستاد اربعین استان فعال شده و مشغول خدمات‌رسانی به زائرین هستند اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به زائرین تاکنون 166 موکب از استان بوشهر به ثبت رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: تعداد 92 موکب در مسیر مواصلاتی جنوب تا شمال استان در حال خدمات‌دهی به زائرین هستند و 5 موکب در مرز شلمچه مستقر است.

وی اضافه کرد: 7 موکب در شهر نجف، 17 موکب در مسیر نجف به کربلا و 45 موکب در شهر کربلا از استان بوشهر مشغول ارائه خدمات به زائرین هستند.

پورات از افزایش 52 درصدی استقرار موکب‌های اربعین حسینی گفت: امسال نسبت به سال گذشته در بخش راه‌اندازی و استقرار موکب از سوی مردم ولایت‌مدار استان بوشهر رشد و افزایش 52 درصدی ثبت شده است.

arbaein zayer

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر از ‌اعزام 7 تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و 4 تیم از هلال احمر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این تیم‌ها در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به ثبت‌نام زائران در سامانه سماح پرداخت و اضافه کرد: تاکنون تعداد 29 هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌‌اند که این آمار در حال افزایش است.

وی با اشاره به صدور تعداد 5 هزار 520 گذرنامه در استان بوشهر گفت: صدور گذرنامه اربعین در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

پورات با اشاره به اینکه همکاری و تعامل خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان وجود دارد اذعان کرد: تاکنون 88 دستگاه کامیون تشریفات گمرکی آنان برای ورود به عراق انجام پذیرفته و تانکر آب، تیم‌های مختص آبرسانی و برق‌رسانی استان نیز در مرز شلمچه مستقر شده است.

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر افزود: مشکل سوخت خودروهای مختلف برای اعزام برطرف و لاستیک خودروهای سنگین نیز در سامانه صمت بارگذاری شده است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group