جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: در راستای مبارزه با صید غیرمجاز آبزیان، یک فروند قایق بدون هویت و یک دستگاه کامیون حامل آبزیان صید شده به روش مخرب و ممنوعه ترال توقیف و ۷۵۶ کیلوگرم صید غیرمجاز کشف شد.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر یکی از رسالت‌های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر را حفاظت از زیستگاه منابع آبزیان در خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: در این راستا برخورد با صید غیرمجاز آبزیان در خلیج‌فارس در اولویت برنامه‌های این یگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله قبل از آغاز صید میگو به مدت 7 تا 10 روز طرح دریا بست اجرایی می‌شود گفت: اکنون زمان صید میگو قایق و لنج‌های صیادی با مجوز در استان بوشهر از 17 مرداد ماه تعیین شده و قبل از آن هر گونه صید آبزیان در محدوده استان ممنوع است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر تأکید کرد: در ایام دریا بست تا 16 مرداد شناورها اکیداً از دریا رفتن خودداری کنند و عوامل گشت یگان حفاظت شیلات استان، شناور متخلف را تا پایان فصل صید میگو توقیف می‌کند.

meygoo

غلامی اضافه کرد: صید غیرمجاز پیش از فصل صید میگو سبب تخریب زیستگاه‌ها و نوزادگاه‌های آبزیان و خسارت جبران‌ناپذیری به این زیستگاه‌ها وارد می‌شود.

وی از کشف‌ صید غیرمجاز در بوشهر خبر داد و بیان کرد: عوامل گشت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر برای مبارزه با صید غیرمجاز آبزیان، یک فروند قایق بدون هویت و یک دستگاه کامیونت حامل آبزیان صید شده به روش مخرب و ممنوعه ترال را توقیف کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر اضافه کرد: از خودرو و شناور متخلف توقیف شده 756 کیلوگرم انواع آبزیان دریایی به ارزش نزدیک به 290 میلیون ریال کشف و توقیف شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group