يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمینه طرح تشدید برخورد با متخلفان اضافه تناژ، از اول سال تاکنون ۱۰۹ تخلف اضافه تناژ در استان شناسایی و اعمال قانون شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، مهدی شهابی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند، از ابتدای سالجاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در همه محورها به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام شده است.

kamion

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، مقدار ۳۰۷ تن بار بیش از ظرفیت مجاز از سوی وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفت.

شهابی افزود: با توجه به سهم بالای این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به منظورتشدید برخورد با متخلفین در محورهای پرتخلف از جمله خورموج- اهرم، دالکی- برازجان و دیر-دوراهک، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه و لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group