يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای ایجاد فرصت صید برابر برای صیادان و تنفس دریا؛ طرح دریابست در آب‌های استان پیش از زمان صید میگو از ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه اجرا می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، بیژن ساسانی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در همین ارتباط تمام مجوزهای صادر شده برای شناورهای صیادی استان برای صید ماهی از یکم تا ۱۰ مرداد ماه صادر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۶ روزه هیچ شناور صیادی اجازه تردد در دریا را ندارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هماهنگی‌های لازم با اداره‌های شیلات هرمزگان و خوزستان نیز انجام شده که در این فاصله زمانی به شناورهای خود اعلام کنند در صیدگاه‌های مشترک با استان بوشهر تردد و صیدی نداشته باشند.

daryaa

ساسانی پور اضافه کرد: تعیین دریابست فرصتی برای صیادان است تا در این بازه زمانی نسبت به آماده سازی شناورهای خود برای صید میگو و تعمیر و تغییر ادوات صید اقدام کنند.

وی گفت: براساس تصمیم کمیته مدیریت صید و براساس نظر شیلات، اتحادیه‌ و تعاونی‌های صیادی زمان آزادسازی صید میگو برای قایق‌ها ۱۷ مرداد و برای لنج‌ها ۱۸ مرداد تعیین شده است.

وی در خصوص علت اختلاف یک روز دریاروی قایق‌ها نسبت به لنج‌ها افزود: با توجه به توان پائین قدرت موتور قایق‌ها نسبت به لنج‌ها و امکان نداشتن تردد شناورها در عمق ۲۰ تا ۳۰ متر هر سال قایق‌ها یک روز زودتر از لنج‌ها اجازه رفتن به دریا برای صید میگو را دریافت می‌کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group