دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در تیرماه امسال، ۵۱ لیتر در ثانیه به منابع تامین آب شرب این استان افزوده شده که بخشی از مشکلات کم‌آبی رفع شده است.

به گزارش دیارجنوب ، ابوالحسن عالی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای تامین آب پایدار بر اساس اقدامات انجام شده، پنج حلقه چاه جدید راه اندازی شده و هفت حلقه چاه نیز در مناطق مختلف کف‌شکنی انجام گرفته است.

وی افزود: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز با راه‌اندازی اکیپ‌های ویژه‌ای سرعت بیشتری به خود گرفته و در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: مدیریت مصرف آب یک امر ضروری است که باید توسط شهروندان جدی گرفته شود.

عالی با بیان اینکه شبکه توزیع آب بوشهر هوشمندسازی می‌شود، عنوان کرد: این اتفاق باعث کاهش آب بدون درآمد، بالا بردن راندمان و بهره‌وری شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

ab

وی ادامه داد: اگر چه تا به امروز به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا و شرایط خشکسالی روزهای سختی را از نظر منابع آبی پشت‌سر گذاشته‌ایم اما به دلیل برنامه‌ریزی خوبی که طی دو سال گذشته انجام شده و با خلق منابع جدیدی از طریق آب‌شیرین‌کن ها همراه بوده شرایطی فراهم کرده‌ایم که مشکلات کم‌آبی مردم به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در حالی که در تابستان سال‌های گذشته مردم بخشی از نقاط استان در فصل تابستان به شدت گرفتار مشکل بی‌آبی بودند به گونه‌ای که نیازهای آنها از طریق تانکرهای آب‌رسانی رفع می‌شد اما بررسی‌های ما نشان می دهد از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون میزان آبرسانی در شبکه توزیع به گونه‌ای بوده که دیگر نیازی به تانکرهای آبرسانی وجود نداشته و مردم از آب شرب بهداشتی پایداری برخوردار بوده‌اند.

عالی ادامه داد: میزان تولید آب در زمان حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد و با اقدامات انجام شده از جمله آبگیری از سدها در برخی شهرستان‌ها و وارد مدار شدن یک سری از آبشیرین‌کن‌ها میزان تولید آب همزمان با آغاز فصل تابستان، ۳۰ درصد نسبت به تابستان گذشته افزایش یافته است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group