سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با نوحه خوانی حاج مصطفی گراشی مراسم عزاداری و سینه زنی سنتی بوشهر در شب سوم محرم در صحن قدس بارگاه امام هشتم برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز از بوشهر، مهران خورده بین مقدم مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: باحضور حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت الاسلام قادری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت الاسلام شریفی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، حجت الاسلام هوشنگی مدیر مراسمات و آیین های آستان قدس رضوی و جمعی از مردم عزادار استان بوشهر مراسم سینه زنی سنتی بوشهر با صدای حزن انگیز حاج مصطفی گراشی پیرغلام اهل بیت علیهم السلام و نوحه خوان نام آشنای بوشهری در شب سوم محرم در صحن قدس برگزار شد.
وی افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته دو اتوبوس از عزاداران حسینی از بوشهر به مشهد مقدس اعزام شدند و با اطلاع رسانی گسترده تلویزیونی و رادیویی از صدا و سیمای مرکز بوشهر از همه بوشهری های حاضر در مشهد مقدس دعوت شد تا در این مراسم حسینی شرکت کنند که با استقبال گسترده مردم عاشورایی استان بوشهر روبرو شد و بیش از ۱۵۰۰ مرد و زن به شیوه عزاداری سنتی بوشهر در غم شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام به عزاداری پرداختند و اینگونه به هشتمین امام خود تسلیت گفتند.
مهران خورده بین مقدم گفت: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله صفایی بوشهری آغاز شد و در ادامه مردم عزادار با نوای حاج مصطفی گراشی به سینه زنی سنتی پرداخته و یزلۀ هیامظلوم بوشهری را نیز اجرا کردند.
مدیر کانون های خدمت رضوی گفت: در پایان این مراسم که در صحن قدس بارگاه منور امام رضا علیه السلام برگزار شد توسط آستان قدس رضوی از هدیه نفیس در نظر گرفته شده رونمایی شد و این هدیه ارزشمند و قاب عکس پنج شهید استان بوشهر که نشان مقدس آستان قدس رضوی بر آنها نقش بسته بود به عزاداران بوشهری و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان بوشهر اهدا گردید.
وی در خصوص چرایی اجرای مراسم عزاداری سنتی استان بوشهر در صحن و سرای علی بن موسی الرضا علیه السلام تصریح داشت: این برنامه در قالب طرح کشوری « حسینیۀ حرم» در سفر رییس اداره مراسمات و آیین های آستان قدس رضوی به استان بوشهر به دبیرخانه آستان قدس رضوی استان بوشهر ابلاغ شد تا این استان به عنوان یکی از ۱۰ استان برگزیده، در دهه اول محرم در بارگاه منور رضوی به اجرای عزاداری سنتی بپردازد که از بیست روز پیش برنامه ریزی های لازم با همکاری دستگاه‌های همکار و آیت الله صفایی بوشهری آغاز شد و در شب سوم محرم با اجرای این مراسم به پایان رسید.
خورده بین مقدم مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر در پایان از همه کسانی که در برنامه‌ریزی، هماهنگی، اطلاع رسانی و اجرای این مراسم معنوی مشارکت داشتند قدردانی و تشکر کرد.

azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1azadari razavi bush 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group