سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از آغاز طرح اطعام و احسان حسینی همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

 

به گزارش دیارجنوب ، عباس روشن در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بهره جستن از فضیلت‌های این ماه و فرهنگ حسینی را مایه اقتدار دانست و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ترویج فرهنگ عاشورایی و محرم در ابعاد گوناگون برنامه‌های مختلفی تدوین کرده است.

وی اجرای طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر را یکی از برنامه‌های کمیته امداد عنوان‌کرد وگفت: این طرح با هدف کمک و ارتقا وضعیت معیشت نیازمندان اجرا شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

ehsan hoseini bush 1

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از همکاری گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، ائمه جمعه و جماعت، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران و خیران در اجرا طرح اطعام و احسان حسینی خبر داد.

روشن راه‌اندازی 72 آشپزخانه در فرایند طرح اطعام و احسان حسینی با محوریت مراکز نیکوکاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام ماه محرم و صفر بیش از ۶۵۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و دیگر نیازمندان استان توزیع شود.

ehsan hoseini bush 1

وی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح اطعام و احسان حسینی ۸ هزار بسته سبد کالا به ارزش هر بسته 500 هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از اجرا ی طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و تصریح کرد: قرار است ماه محرم و صفر ۳ هزار نفر حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان بوشهر جذب شود.

ehsan hoseini bush 1

روشن ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را از جمله اهداف برجسته طرح اطعام و احسان حسینی دانست و خاطر نشان کرد: کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در مکان های عزای سیدالشهدا(ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

وی شیوه پرداخت کمک‌های مالی را برشمرد و گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group