يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مرکز انتقال خون شهرستان دیلم به همت خیر زنده یاد عبدالعزیز صادقی باحضور مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش دیارجنوب ، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این آیین با قدردانی از خانواده نیکوکار زنده یاد عبدالعزیز صادقی و پیگیری مسئولان و خیران در تحقق مطالبه چندین ساله مردم در راه‌اندازی این مرکز، خواستار فعالیت مستمر آن در شهرستان دیلم شد.

اکبر پورات افزود: بیشتر پروژه های حوزه درمان شهرستان دیلم به صورت خیرساز بوده که در توسعه این شهرستان تاثیرگذار و قابل تحسین است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت : انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم به پیشرفت و توسعه همه جانبه رسیده است و امروز خیران بازوان توانمند دولت برای خدمت رسانی به جامعه هستند.

enteghal khon deylam 1

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد خون اهدایی کشور سهم بیماران خاص می‌شود که با احداث مرکز بسیار حائز اهمیت دیلم،در حوزه سلامت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: مرکز اهدای خون شهرستان دیلم با زیربنای 400 مترمربع با یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات احداث شده است.

علیرضا باستین افزود: یک میلیارد و 300 میلیون تومان از این اعتبار از محل اعتبارات دولتی و 600 میلیون تومان نیز از طرف خانواده خیر نیکوکار زنده یاد حاج عبدالعزیز صادقی برای تهیه تجهیزات به این مرکز اهدا شده است.

وی اظهار کرد: این مرکز ثابت خون‌گیری دارای ۶ تخت خون‌گیری است که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته، آماده پذیرش اهداکنندگان است.

باستین با اشاره به اینکه وقتی فردی خون اهدا می‌کند، افزون بر کمک به روح و جسم خود می‌تواند به سه نفر دیگر نیز زندگی ببخشد ادامه داد: انجام کارهای خیرخواهانه یکی از مؤلفه‌هایی است که باعث همدلی در جامعه می‌شود و اهدای خون از جمله بهترین و مفیدترین کارهای خیرخواهانه به شمار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: مرکز اهدای خون خیرساز شهرستان دیلم یکی از مجهزترین مراکز اهدای خون با تمام مولفه‌های مورد نظر به شمار می‌رود.

enteghal khon deylam 1

باستین ادامه داد: اگر استقبال از اهدای خون در این مرکز خوب باشد در آینده‌ای نزدیک امکان راه‌اندازی یک مرکز فرآورده گیری در شمال استان بوشهر فراهم و به این شکل تمام آزمایش‌های مربوط به خون‌های اهدا شده، در همین مرکز انجام می‌شود.

فرماندار دیلم گفت: مردم این شهرستان بسیار پای کار هستند و در موارد مختلفی به خصوص در حوزه سلامت و درمان، خیرات متعددی انجام داده‌اند.

محمد اسدی افزود: مردم شهرستان دیلم مردمی مؤمن و متعهد به نظام اسلامی که همواره تمام تلاش خود را در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به نحو احسن به انجام رسانده‌اند.

امام جمعه دیلم گفت: مرحوم صادقی چنان روح بزرگی داشت که همه داشته‌های خود را صرف خدمت به مردم کرد و از فرزندان آن مرحوم درخواست می‌شود که پرچم پدر را برافراشته نگه دارند.

حجت‌الاسلام محمود اسدی افزود: تا پیش از احداث این مرکز خونگیری مردم برای اهدای خون به صورت گروهی به گناوه می‌رفتند.

پایگاه انتقال خون شهرستان دیلم با زیر بنای ۴۰۰متر مربع به همت خیر زنده یاد حاج عبدالعزیز صادقی ساخته شد و با کمک خیران و سازمان انتقال خون استان بوشهر از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان تجهیز و با حضور خانواده آن مرحوم افتتاح شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group