شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: باتوجه به افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان بوشهر، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس استان بوشهر، طلیعه محمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز و فردا وزش بادهای شمال غربی ادامه دارد و احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس در این مدت در برخی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تغییر جهت جریان به سمت جنوب، رطوبت نسبی و شرجی هوا افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعت‌های آینده آسمان استان بیشتر صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

gard khak b

محمدی اضافه کرد: جهت وزش باد متغیر بیشتر شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۴، امروز در ساعاتی از بعدازظهر ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا در فراساحل و مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

طلیعه محمدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در ساعاتی در مناطق جنوبی و فراساحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر اعلام کرد: احتمال افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در این مدت وجود دارد.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود ضمن اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group