جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از تجهیز آزمایشگاه تولید فرآورده‌های خونی استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا باستین با بیان اینکه روند اهدا خون در استان مطلوب است، اظهار داشت: اکنون ذخیره خون در استان بوشهر برای 10 روز و جوابگوی نیازهای خونی استان است.
وی با بیان اینکه نیازهای خونی استان بوشهر بدون هیچ مشکلی تأمین می‌شود، گفت: خدمات و همکاری اقشار مختلف مردم در اهدا خون ستودنی است به گونه‌ای که تعداد اهداکنندگان خون در سال 1401 نسبت به سال ماقبل آن 15 درصد افزایش یافت و در سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار نفر برای اهدا این ماده حیاتی به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تکمیل ساختمان‌های این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای نوسازی و تکمیل ساختمان‌های انتقال خون در شهرهای بوشهر و دشتستان 9 میلیارد تومان تخصیص یافت.

tajhizat azmayesh
باستین با بیان اینکه قبلاً یکی از مشکلات مهم استان بوشهر تولید فرآورده‌های خونی بود گفت: برای تولید فرآورده‌های خونی قبلاً به استان‌های دیگر مراجعه می‌شد که با تجهیز آزمایشگاه انتقال خون بوشهر این مشکل برطرف شد.
وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه تولید فرآورده‌های خونی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته 10 میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافت.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از شناسایی 2 گروه خونی نادر در استان خبر داد و بیان کرد: این گروه‌های خونی نادر به بانک خون کشور افزوده شد.
باستین با اشاره به ضرورت تجهیز و راه‌اندازی اتوبوس خون‌گیری استان بوشهر گفت: سال گذشته 12 میلیارد تومان اعتبار برای این مهم مصوب شد، ولی تاکنون پرداخت نشده است.
وی راه‌اندازی مجمع خیرین انتقال خون استان بوشهر در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون 4 مرکز انتقال خون در بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان فعال است و به‌زودی پایگاه انتقال خون شهرستان دیلم راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه خون اهدایی برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات و جراحی‌ها استفاده می‌شود گفت: اکنون بیشترین نیازمندی انتقال خون استان بوشهر به گروه‌های خونی منفی است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group