شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: یک سوم مطالبات گندم‌کاران این استان معادل ۵۰۰ میلیارد تومان براساس نرخ علی‌الحساب سال قبل پرداخت شده است که به محض ابلاغ قیمت جدید مابه التفاوت نیز پرداخت خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب، جمال زارعی روز دوشنبه ۸ خرداد ماه با بیان اینکه ۱۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: برای خرید این حجم از گندم حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول باید به کشاورزان پرداخت شود که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: هنوز نرخ جدید گندم به اداره غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر ابلاغ نشده است. اکنون براساس نرخ علی‌الحساب سال قبل یعنی از قرار هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود اما به محض ابلاغ جدید و درج در سامانه آماده پرداخت مابه التفاوت هستیم.

gandom
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه سیلوها در این استان تا پایان خردادماه از کشاورزان گندم دریافت می‌کنند، افزود: روزهای آخر برداشت گندم در استان بوشهر را سپری می‌کنیم و حجم ورودی گندم به انبارها رو به کاهش است.
زارعی با اشاره به افزایش ۶ برابری خرید گندم در استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود اما امسال این رقم به بیش از ۱۲۳ هزار تن رسیده است که افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به تخلیه کشتی حامل ۲۶ هزار تن گندمی از مبدا روسیه گفت: این کشتی طی سه روز کاری تخلیه شد. گندم‌های روسی با گندم داخلی مخلوط و عرضه خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهربا اشاره به کیفیت پایین گندم‌های تولید داخل افزود: کیفیت گندم‌های وارداتی مطلوب و گلوتن بالایی دارند.
زارعی اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که در سال جاری سه میلیون تن گندم وارد کشور شود. از این رو احتمالا کشتی‌های حامل گندم دیگری نیز در بوشهر پهلو خواهند گرفت./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group