سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

مدیر روابط عمومی شهرداری آب پخش پاسخگویی را مهمترین رسالت روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: موفقیت سازمانها در عرصه‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها وابسته است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، جواد راهپیما در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی در ادارات و دستگاه های اجرایی مانند پل ارتباطی عمل می کند بصورتی که ارتباط مسئول و نهاد اجرایی خود با مردم را تسهیل نموده و در عین حال منعکس کننده اهداف و عملکرد دستگاه متبوع خود به سطح جامعه است.
وی با بیان اینکه یک روابط عمومی موفق باید در مرحله اول خبرنگاری توانا و دارای قلم و زبان گویایی باشد، افزود: در مرحله دوم نیز روابط عمومی باید پاسخگو باشد بدلیل اینکه فلسفه وجودی روابط عمومی، بیان و نشر عملکرد دستگاه اجرایی و تسهیل ارتباط مسئولان و مردم است.

rahpeyma javad
مدیر روابط عمومی شهرداری آب پخش در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی بیان کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌ رسانی در همه ی عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها و نحوه بیان عملکردشان وابسته است.
راهپیما به مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: هر شغلی مشقات و مشکلات خاص خود را دارد و باید به شیوه ای بر این مشکلات غلبه کنیم.
وی تعریف نشدن واقعی جایگاه روابط عمومی ها در برخی دستگاه های اجرایی کشور را از جمله مشکلات این حرفه عنوان کرد و گفت : عدم توجه به گماردن افراد متخصص در سطح ادارات در جایگاه روابط عمومی، بعضا چند شغله بودن روابط عمومی ها در ادارات و نداشتن امکانات لازم جهت انجام کار از مشکلات روابط عمومی های ایران است.
مدیر روابط عمومی شهرداری آب پخش در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص انتظارات روابط عمومی ها از مسئولین عنوان کرد: یک مدیر روابط عمومی در هر دستگاه اجرایی باید نقش مشاور ارشد رئیس را بازی کند چون چشم و زبان آن دستگاه محسوب می شود و باید در جریان امورات باشد.
وی خاطرنشان کرد: هر چقدر این نقش پررنگ تر باشد قطعا باعث ارتقای خدمات رسانی آن دستگاه به مردم و رضایتمندی بیشتر و تزریق امیدواری به جامعه خواهد شد.
راهپیما درخصوص ارتقاء و پیشرفت روابط عمومی ها بیان کرد: باید از افراد متخصص در این عنوان بهره برد و امکانات بروز و مدرن برای انعکاس عملکرد دستگاه را در اختیارشان قرار داد.
وی ادامه داد: باید حرف روابط عمومی ها را شنیده و به تصمیماتشان احترام گذاشت چون معتقدم یک روابط عمومی قوی، باید توسط رئیس آن دستگاه به او بها داده شود و به سایر پرسنل تبیین نماید که با او همکاری مجدانه داشته باشند.
مدیر روابط عمومی شهرداری آب پخش در کلام پایانی خود ابراز داشت: از پایگاه خبری دیارجنوب که انصافا از بدو تاسیس تاکنون توانسته اخبار و اطلاعات لازم را در سریعترین زمان ممکن به مردم ارائه کند تشکر می کنم و امیدوارم مسئولان دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را قدر بدانند و به آن اهمیت بیشتری دهند چون موفقیت دستگاه در گرو موفقیت روابط عمومی است.
وی یادآور شد: هر چقدر دستگاه اجرایی فعالیت کند ولی اخبار آن منعکس نشود ارزش آنچنانی ندارد و مقام معظم رهبری و مسئولان عالی نظام هم مکرر بر اطلاع رسانی و بیان عملکرد به مردم تاکید ویژه دارند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group