دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی گفت: نگاه برخی از مدیران به روابط عمومی ها سنتی است.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، علی نامی نظری در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای هر اداره و دستگاه اجرایی است و پل ارتباطی میان مردم، مسئولین و به نوعی انتقال دهنده و تسهیل گر ارتباطات است.
وی مهمترین ویژگی یک روابط عمومي موفق را صداقت، خلاقیت در کار و به روز بودن عنوان کرد و گفت: مدیر روابط عمومی باید بتواند در تکریم و اقناع افکار عمومی همچنین ایجاد ارتباط و پیوند میان مردم و مسئولین موفق عمل کند و در این حرفه دانش، بینش و علاقه داشته باشد.
نامی نظری در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی عنوان کرد: اهمیت و جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی بسیار رفیع، مهم و تعیین کننده است و دنیای امروز تبدیل به دهکده ای جهانی شده و به تبع آن ارتباطات نقش تعیین کننده را دارد.

naminazari ali
وی ادامه داد: اگر در قدیم ارتباطات بیشتر کلامی و لسانی بوده ولی امروزه تکنولوژی مرز بین ملت ها را تعیین می‌کند و فضای مجازی جای فضای حقیقی را گرفته است.
مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه ابراز داشت: در دنیای امروز، داشتن و کسب علوم ارتباطات لازمه و پیش زمینه توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه هر جامعه ای است.پس هر جامعه و طیفی که در زمینه ارتباطات، روابط بامردم ، شفافیت و صداقت بیشتر تلاش کند، پیشرفته تر، مرفه تر، امن تر و توسعه یافته تر است.
وی درخصوص مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها به خبرنگار دیارجنوب گفت: متاسفانه بطور کلی جامعه ما بدلیل سنتی بودن و بینش و نگاه کلی جامعه هنوز مدرنیزه نشده و ارتباطات، روابط عمومی و .... نیز هنوز جایگاه واقعی خویش را پیدا نکرده است به همین دلیل نگاه مدیران به روابط عمومي ها نگاهی سنتی است و بیشتر توقع دارند روابط عمومی در طیف فکری و اندیشه کلی مدیر و اداره سیر کند.
نامی نظری با بیان اینکه در جامعه ما روابط عمومي، قلم گویا و رسای نگارش و توصیف کننده مدیران و ادارات هستند، افزود: روابط عمومی بعنوان یک پاکن قوی و سریع کاهلی ها، تنبلی ها، کاستی ها، ایرادات و .... مدیر و دستگاه مربوطه است و همانند آچار فرانسه و حلال مشکلات عمل می کند.
مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه درخصوص انتظارات روابط عمومی ها از مسئولین گفت: انتظارات خاصی وجود ندارد فقط مسئولین باید به اصل تکریم مردم، شفافیت، صداقت در رفتار و گفتار و کردار و لزوم اقناع افکار عمومی پایبند و ایمان داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسئولین باید ایمان داشته باشند که روابط عمومی فرع نیست بلکه یک اصل است، افزود: مسئولین باید نه درگفتار بلکه در عمل به روابط عمومي ها توجه و ایمان داشته باشند و جایگاه روابط عمومی را در اداره و سیستم مدیریتی در حد جانشین خویش قلمداد و به آن بها دهند و امکانات و اعتبارات لازم رادراختیار آنها بگذارند.
نامی نظری درخصوص ارتقاء و پیشرفت روابط عمومي ها به خبرنگار دیارجنوب گفت: اگر جامعه و مدیر دستگاه دارای بینش و نگرش ارتباط جمعی باشد و اصول تکریم مردم، شفافیت و صداقت در امورات و.... را سرلوحه کار و عملکرد خویش قراردهند روابط عمومي پویا و فاقد مشکل خواهد بود.
وی اضافه کرد: لازم است با ارتقای جایگاه روابط عمومی ها و تخصیص اعتبارات لازم‌ همچنین فراهم آوردن امکانات درپیشبرد اهداف نظام اسلامی کوشاتر و فعال تر ظاهر شویم و اقدام کنیم.
مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه در کلام پایانی ضمن آرزوی توفیق و شادکامی و سلامتی برای همکاران خود در این عرصه گفت: ان شاءالله که ذیل توجهات حضرت حق بتوانیم به ولی نعمتان خویش که مردم هستند خدمت صادقانه و بی منت کنیم.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group