دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عصر یکشنبه در این آئین گفت: معلمان در تربیت نسل پیشرو در گام دوم انقلاب برای احیا تمدن نوین اسلامی، نقش و جایگاه ممتاز و بی‌بدیلی دارند.
علی موحدی اظهار داشت: ۳۰ ماه کرونا فشارهای سنگین بر روی حوزه‌های تربیتی، علمی و آموزشی آموزش و پرورش وارد کرد و باعث شکل گیری گسست‌های تربیتی شد.
وی افزود: سال گذشته فتنه و آشوبی دامن کشور را گرفت و بخشی از آن نیز وارد مدارس شد و دشمن خط مقدم خود را در مدارس مستقر کرد.
موحدی با بیان اینکه کمترین چالش و آسیب در مدارس استان اتفاق افتاد، گفت: این مدیریت خوب با همت مدیران، آموزگاران، مشاوران، همراهی خانواده‌ها و دیگر مسئولین ارشد استان محقق شد.

tajlil m ostan
اجرای ۴۰ چمن مصنوعی
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه دومین فتنه دشمن مسمومیت‌های سریالی بود، افزود: در این فتنه نیز دشمن بر روی مدارس متمرکز شد و دختران ما را نشان گرفت.
وی با بیان اینکه فتنه دوم دشمن نیز با هوشیاری مدیران مدارس خنثی شد، عنوان کرد: در فتنه اول و دوم مأموریت‌های آموزش و پرورش استان تعطیل نشد و همایش فرزندان مکتب حاج قاسم و رهروان زینبی با حضور بیش از یک هزار دانش آموز پسر و دختر برگزار شد.
موحدی تصریح کرد: در شرایط التهاب سال گذشته بالغ بر ۷ هزار دانش آموز به اردو راهیان نور اعزام شدند و ۴ هزار دانش آموز در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که باعث نقش بر آب شدن فتنه دشمن گردید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای ۴۰ چمن مصنوعی و افتتاح ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی خبر داد و گفت: ۷ سالن سرپوشیده تیپ دو برای دانش آموزان دختر مناطق محروم طراحی شده است که بخشی از اقدامات بزرگ آموزش و پرورش در دولت سیزدهم می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش فضای ورزشی دانش آموزی در جایگاه دوم کشور قرار دارد، عنوان کرد: در این یکسال استان بوشهر در سنددار کردن املاک جز پنج استان اول کشور قرار دارد.
موحدی از نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان بوشهر در طرح شهید زالی خبر داد و افزود: مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان با میلیاردها تومان بدهی رها شده بود که خوشبختانه امروز این مراکز به سوددهی تبدیل شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: درمانگاه فرهنگیان بوشهر بیش از ۷۰۰ میلیون تومان بدهی داشت و خدمات این مرکز در سطح پایینی قرار داشت که در حال حاضر چهار یونیت دندان پزشکی به همراه ارائه عکس، خدمات دهی صورت می‌گیرد و به دنبال راه اندازی داروخانه، و استقرار یک دستگاه آمبولانس در این مرکز درمانی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر می‌باشیم.
ثبت مالکیت املاک
وی ادامه داد: مالکیت ۶۰ هکتار از املاک آموزشی پس از ۴۴ سال، رایگان به آموزش و پرورش استان رسید که می‌توان به هنرستان کشاورزی سعدآباد، دبیرستان جواد الائمه در صلح آباد، ۲ دبیرستان در کنگان که بیش از صدها میلیارد تومان ارزش مالی دارند، اشاره کرد.

tajlil m ostan
موحدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه‌های علمی و آموزشی کارهای بزرگی انجام داده است، افزود: کلیه کلاس‌های کنکور در مناطق استان رایگان برگزار شد و بیش از یک میلیارد تومان کتاب کمک آموزشی توزیع گردید که این اقدامات از زیبایی‌های نظام تعلیم و تربیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در حوزه بازماندگان از تحصیل مقطع ابتدایی به عنوان تنها استانی هستیم که ۸۵ درصد موارد شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: ۱۵ هزار معلم در سراسر آموزش و پرورش سرمایه ما معلمان هستند اما برخی هیچ رابطه‌ای با این نهاد ندارند و به دنبال سهم خواهی‌هایی هستند.
موحدی با تاکید بر اینکه سال تحصیلی آینده در حوزه کنکور، ورزشی، آموزشی و علمی باید سال در تحول آموزش و پرورش استان باشد، گفت: خوابگاه شهدای دانش آموزی باغ زهرا متأسفانه در شأن دانش آموزان نبود اما در حال حاضر در بهترین شرایط فیزیکی قرار دارند و تخت‌های هتلی در این مکان قرار داده شده است و در همین راستا شرایط برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی استان بوشهر نیز فراهم شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه نوسازی خوابگاه شهید زالی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: یک قدم برای دفاع از حرمت معلم کوتاه نخواهیم آمد و قاطبه معلمان این استان نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام باور صد درصدی دارند و اجازه نخواهیم داد دهیم کسی یک آجر از دیوار آموزش و پرورش بر دارد./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group