يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به شروع تعطیلات نوروز، مردم با رعایت نکات ایمنی و عمل به توصیه‌های پلیس، سارقان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام کنند.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی صبح سه شنبه اظهار کرد: توصیه‌های پلیس یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت است و به شهروندان توصیه می‌شو از نگهداری وجه نقد، طلاجات و اشیا گران‌قیمت در منزل خودداری کنند.
وی افزود: هنگام حمل پول نقد، طلاجات، اسناد یا سایر اموال قیمتی احتیاط کنید و پول، طلاجات و سایر اموال قیمتی خود را در معرض دید همگان قرار ندهید.
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از شمارش پول در انظار عمومی خودداری کرده و از وصل کردن تلفن همراه خود بر روی کمربند، آویختن آن به گردن یا به طور کلی قراردادن آن در معرض دید بپرهیزید.

hoshdar p
سهرابی ادامه داد: از نکات ضروری برای پیگیری‌های بعدی این است که شهروندان اقدام به یادداشت شماره سریال تلفن همراه خود کرده تا در صورت سرقت بتوان آن را ردیابی کرد.
وی تاکید کرد: استفاده از وسائل نقلیه عمومی نظیر تاکسی و آژانس هنگام به همراه داشتن اموال با ارزش، پرهیز از پیاده‌رویی در مسافت‌های طولانی در صورت همراه داشتن پول نقد، اشیای قیمتی یا مدارک مهم، اجتناب از تزئین کودکان به زیورآلات قیمتی و رها کردن آنان در معابر، بوستان‌ها و اماکن مذهبی، توقف در جاده‌های خارج از شهر هنگام استراحت در مجاورت مکان‌های امن نظیر پلیس‌راه، پاسگاه‌های انتظامی و تجهیز منازل و اماکن خصوصی به سیستم‌های امنیتی هشداردهنده قبل از مسافرت و یا ترک منزل می‌تواند در کاهش سرقت‌ها موثر واقع شود.
وی ادامه داد: برای عبور از خیابان‌ها کیف دستی خود را نزدیک به بدن و به سمت پیاده‌رو نگه دارید و مراقب افرادی باشید که تحت عنوان مامور، قصد کنترل چک پول و اشیا خریداری شده شما را دارند.
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر یادآور شد: در حین گردش و تفریح، اتومبیل خود را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کنید و چنانچه اتومبیل خود را در پارکینگ منزل پارک می‌کنید از قفل بودن درب‌های آن مطمئن شوید.
وی ادامه داد: راه‌های کانال کولر پشت‌بام را هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید و در هنگام مراجعه به محل‌های عمومی نظیر رستوران‌ها، از آویزان کردن کیف خود در پشت صندلی خودداری کنید./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group