پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

دوره پیشرفته بازی سازی رایانه‌ای (بوت کمپ) با حضور مربیان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از روز یکشنبه در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان بوشهر گفت: در این رویداد که در مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس با همکاری پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان شعبه، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و نوجوانان استان بوشهر آغاز شد، ۸۰ نفر از جوانان دهه هشتادی این استان مشارکت دارند.
عبدالرحیم افروغ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده رویداد استعدادیابی بازی سازی تا ۲۸ بهمن ادامه دارد و هر یک از این تیم‌ها با ایده‌های خاصی که دارند به بازی سازی اقدام می‌کنند.
وی بیان کرد: تلاش می‌شود در این دوره آموزشی ضمن نیروسازی و تربیت نیروهای متخصص در زمینه بازی سازی از تیم‌های برتر در راستای صنعتی کردن علم و دانش اقدام و زمینه تولید محصول و ارائه به جامعه برای آنها فراهم شود.

enternet
افروغ ادامه داد: با همراهی و همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور در راستای پرداختن به مسائل نوظهور و حوزه‌های فناوری اطلاعات دوره مقدماتی بازی سازی برای جوانان استان برگزار شد و به پیشنهاد بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بنا شد دوره تکمیلی این دوره برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار شود.
وی یادآور شد: امروز صنعت بازی به صنعتی که می‌تواند علم آموز باشد تبدیل شده و به نوعی یک مدرسه و مرکز آموزش و حتی به عنوان یک مرکز تربیتی قلمداد می‌شود.
افروغ اظهار کرد: برخی مسائل به واسطه بازی‌های مختلف ذهنیت سازی، باورسازی و نهادینه می‌شود.
وی ادامه داد: در همین ارتباط تقویت بازی سازی امروز مساله ای انکارپذیر است چرا که راهکار حل این مساله محدود سازی نیست بلکه با تولید محصولات خوب، با محتوا و با کیفیت عالی باید در این مسیر قدم برداشته شود.
افروغ با اشاره به سطح بالای دوره های بازی سازی از لحاظ تکنیکی در استان بوشهر گفت: حضور بچه های این استان در این دوره های آموزشی می تواند مفاهیمی که در آن زیست بوم زندگی کرده و ارزش‌ها و آرمان‌ها را نهادنیه کنند.
وی درخصوص برگزاری رویداد استعدادیابی بازی سازی رایانه ای گفت: سیستم تولید بازی‌های رایانه ای در خارج از کشور طراحی و جهت دار ارائه می‌شود.
افروغ ادامه داد: هدف جهان غرب از بازی‌های رایانه ای تخریب روحیه مقاومت و به خدمت گرفتن اندیشه های نیروی انسانی جامعه هدف است.
وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره بازی‌های رایانه ای طراحی شده از سوی غرب گفت: هر چند محدود اما کارهای خوبی در زمینه تولید بازی‌های رایانه ای انجام شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه مهم است.
نخستین دوره رویداد استعداد یابی بازی سازی (بوت کمپ) ۱۰ آذر ماه سال جاری با حضور ۱۰۷ نفر از جوانان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group