شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

یکی از فعالین حوزه ورزشی دشتستان، همایش پیاده روی خانوادگی در برازجان را مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت: این همایش می توانست بهتر از این برگزار شود.

اصغر شعبانی–به گزارش دیارجنوب، همایش پیاده روی خانوادگی صبح انقلاب ویژه شهر برازجان روز جمعه بیست و یکم بهمن ماه برگزار شد و مردم و علاقه مندان به ورزش، مسیر بیمارستان ۱۷ شهریور تا کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان) را پیاده طی کردند و در پایان نیز هدایایی ورزشی قرعه کشی و اهدا شد.
آنچه که مهم است بدان اشاره شود و مسئولان شهری نیز می بایست قبول کنند و بپذیرند، اینکه استقبال مردم شهر برازجان از این مراسم اجتماعی و ورزشی کمرنگ بود و جمعیت فراوانی حضور نداشت!
متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی انجام نشده بود. نصب تعداد محدودی بنر در سطح شهر آن هم تنها یکی دو روز قبل از اجرای برنامه کافی نیست. اگر قرار است داشته های یک شهر بزرگ مثل برازجان در تلویزیون و سیمای کشورمان نمایش داده شود باید اقدامات موثرتر و بهتری برای استقبال مردم ترتیب داد. دنبال راهکارهایی برای به چشم آمدن هویت برازجان و دشتستانیم. دنبال این هستیم که شهر و دیارمان را معرفی کنیم. بگوییم که در تاریخ کشورمان که بوده ایم و چه ها کرده ایم اما در وقتِ مناسب و زمانِ کار که می شود وا می دهیم!

piyaderavi b e
مسئولان امر حداقل از فضای مجازی می توانستند بهره های کافی و بیشتری برای مطلع کردن مردمِ شهر ببرند اما گویا کاربلد نیستند!! بارها دیده ایم مسئولان شهرهای کشورمان در روزهایی که تلویزیون قرار است برنامه های آنها را پخش مستقیم برود همه جوره تلاش می کنند تا خود را خوب معرفی نمایند اما در روز پیاده روی عملکرد مناسبی ارائه نشد!
در این بین باید به اجرای برنامه نیز اشاره نمود که چشم همه به دستور و فرمانِ مجریان و متولیانی بود که از تهران آمده بودند! سین برنامه ای وجود نداشت. مجریان مراسم که دورتر از مردم آمدند! از ابتدا تا انتها همه از هم می پرسیدند که باید چکار کنند !! زنان و مادرانی که کارپختِ نان و صنایع دستی و غیره ... را برعهده داشتند در گوشه ای دور از چشم دوربین های تلویزیونی سنن بومی را کار می کردند و قرار بود بهترین نمایش را در سیما داشته باشند اما سردرگمی فروان باعث شده بود کمتر دیده شوند! باز هم دم آنهایی گرم که حداقل یک درخت کوچک نخل (غاپ یا پنیر مُخ) را به دست مجریان دادند و با صدای بلند به آنها گفتند که دالکی و سعدآبادی نیز وجود دارد که خرمای منطقه و حتی کشور را فراهم کند!
همانگونه که عرض شد متاسفانه حضور مردم کمرنگ بود و در پخش تلویزیونی خوب نمایش داده نشدیم. برای اجرای کارهای فرهنگی که اتفاقاً همیشه مورد تاکید است یا بایست سلیقه داشت و یا از نظرات و راهنمایی های افراد کاربلدِ در این حوزه استفاده نمود و اجرای برنامه پیاده روی برازجان نشان داد هرکسی که متولی است نه خود، سلیقه داشت و نه تمام و کمال از نظرات افراد شایسته در امورات اجتماعی و ورزشی بهره برده است!
سالهای گذشته و اتفاقاً در همین روزهای خجسته ماه بهمن بچه های هیات ها و فعالین حوزه ی ورزش در شهرها و روستاهای دشتستان برنامه های صبحگاهی پیاده روی را با بهترین کیفیت برگزار می کردند. سین برنامه ای مشخص وجود داشت. هم هیات هایی مانند ورزشهای همگانی و ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی شرکت داشتند و هم ورزشی ها متنوع تر از سینِ برنامه ی امسال، کار می کردند.
الغرض اینکه به تصمیم گیرندگان و بانیان همایش پیاده روی روز جمعه در برازجان نمی توان نمره ی بالای قبولی داد. تمامی برنامه به اجرای یکی دو سرود اختصاص داشت و در پایان نیز اهدا جوایز!!
و اما یک موضوع مهم دیگر؛ امسال هفته های زیادی که در آن می توانستیم ورزش صبحگاهی و پیاده روی خانوادگی برای مردم داشته باشیم را از دست دادیم. هوای پاییز و زمستان برازجان و دشتستان به لطف خدای متعال مناسب اجرای برنامه هایی با موضوعات فرهنگی و ورزشی بود و مسئولان می توانستند با برپایی برنامه های پیاده روی، تحرک را در بین مردم شهر بیشتر کنند اما به هر شکل ممکن نشد و هفته های زیبای پاییزی نیز سپری شد. ای کاش آنهایی که در بخش های فرهنگی و اجتماعی در ادارات شهری مسئولیت دارند در این هفته های باقیمانده همت بیشتری کنند و تلاش هایی در این باب داشته باشند.
برگزاری یک مراسم پیاده روی خانوادگی و اهدای جوایزی ورزشی هزینه های زیادی ندارد اما در پایان نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
نشاط اجتماعی رابطه مستقیمی با سلامت روان افراد دارد. ایجاد فضای شور و نشاط در بین مردم به سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی منتهی می شود و به طور کلی این نشاط، در عملکرد افراد در جامعه تاثیرگذار است.
بستر مناسبی را ایجاد و با دعوت از هیات های ورزشی و استفاده از هنر و توانایی ورزشکاران این مهم را در جامعه نهادینه نمایید.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group