پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر از افتتاح و بهره برداری از یک هزار و ۷۴۵ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش دیارجنوب، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر در همایش تبیین عملکرد ۴۴ ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع معاون بنیاد مسکن کشور، فرمانداران، دهیاران و بخشداران استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته یکهزار و ۷۴۵ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر افتتاح و بهره برداری شده است.

وی افزود: تا کنون از سوی بنیاد مسکن در استان بوشهر ۱۷۱ زمین چمن به مساحت بیش از ۲۵۶ هزار متر مربع و ۲۶۵ بوستان روستایی با سرانه سه متر مربع برای نشاط و شادابی روستا نشینان آماده شده است.

محمدهادی رستمیان با اشاره به خدمات این دستگاه در بهسازی معابر روستایی، تصریح کرد: در چند دهه اخیر بنیاد مسکن ۷۵۰ کیلومتر از معابر روستایی را بهسازی کرده و در ایام دهه فجر یک و نیم میلیون متر مربع طرح آسفالت افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: بسته کاملی از انواع خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در دومین سفر رئیس جمهور به این استان افتتاح می‌شود.

rostamian tabeen

رستمیان گفت: ۱۸۵ روستای در معرض خطر سیل در استان بوشهر شناسایی شده است و از سال ۹۸ تاکنون ۶۱ روستا ایمن سازی شده است و مابقی نیز در برنامه است تا با جذب اعتبار مناسب ایمن سازی شود.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد مسکن با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان بوشهر تاکنون بیش از ۷۶ هزار جلد سند برای املاک روستایی صادر کرده است و بیش از ۳۶ هززار واحد مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون در قالب تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در این استان مقاوم سازی شده است.

رستمیان با بیان اینکه بوشهر از استان‌های بالا در خطرپذیری در برابر زلزله است، اعلام کرد: با این اقدام میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر به ۶۰ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استان بوشهر گفت: علاوه بر این تا کنون ۹ هزار ۹۲۹ واحد مسکونی که بر اثر سیل و زلزله آسیب دیده بود، بازسازی کامل شده است و کمک های بلاعوضی در این زمینه به مردم شده است.

رستمیان اضافه کرد: در دهه فجر ۲۴۵ میلیارد تومان پروژه از سوی دهیاران در روستاها به بهره برداری رسیده است که اقدامات قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز پس از انقلاب اسلامی مردم ولی نعمتان جامعه هستند و این تغییر نگرش و فرهنگ نسبت به پیش از انقلاب تفاوت بسیاری دارد و از امروز گامهای استوارتری برای اقدامات موثر و محکمتر بر خواهیم داشت.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group