دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی صندوق کارآفرینی امید گفت: مجتمع پرورش جلبک اسپیرولینا در روستای «دهرود سفلی» دشتستان افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، به مناسبت نهمین روز از دهه فجر، ظهر امروز مجتمع پرورش جلبک اسپیرولینا در روستای «دهرود سفلی» دشتستان افتتاح شد.

محمدرضا دوست محمدی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی صندوق کارآفرینی امید در آیین افتتاح این مجتمع اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر در کل کشور نزدیک به ١۴ هزار طرح افتتاح می‌شود و از مجموع ٣٧ هزار طرحی که در طول سال جاری توسط صندوق حمایت شده ٣٠ هزار طرح که ١۶ هزار آن طرح شهری است و ١۴ هزار نیز روستایی است همزمان در سطح کشور افتتاح می‌شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی این صندوق افزود: در سطح استان بوشهر ٢١۵ طرح روستایی با اعتباری معادل ٧١ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود که در مجموع نزدیک به 650 نفر در سطح استان از این راه شاغل می‌شوند و با توجه به تبصره ١٨ تا پایان سال آن چه تعهدات این صندوق بوده، طرح‌های مربوط به احیا واحد‌های غیر فعال و ازجمله طرح‌های جدید صندوق به عنوان طرح‌های «روستایی نوفن» در دستور کار قرار دارد تا با تزریق اعتبار و تصویب لایحه بودجه در مجلس و تشکیل صندوق پیشرفت عدالت در سال آینده حجم بسیاری از طرح‌های عمرانی و حمایت از کار آفرینان در دستور کار صندوق قرار می گیرد.

هادی تمجیدی سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر نیز گفت: صندوق کار آفرینی امید از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و ٩٩٨ فقره تسهیلات به مبلغ 172 میلیارد تومان پرداخت کرده که زمینه اشتغال برای 5 هزار جویای کار را فراهم کرده است.

jolbak

وی تاکید داشت: این صندوق باتوجه به رسالتی که دارد در بخش روستایی بیشترین فعالیت را داشته که یکی از طرح‌هایی که در این خصوص داشته طرح پرورش جلبک در روستای دهرود سفلی شهرستان دشتستان که زمینه اشتغال ۵٠ متقاضی را فراهم کرده است.

این مقام مسئول اعلام داشت: در دشتستان از سال ١۴٠٠ برای طرح پرورش جلبک به ۴٢ نفر تسهیلات پرداخت کرده‌ایم به‌طوری که به هر نفر 80 میلیون تومان اختصاص یافت و نیز هرکدام زمینی به مساحت یک‌صد متر دریافت کردند.

تمجیدی یادآور شد: این محصول با دیگر محصولات متفاوت است و تفاوت آن در نوع کار آفرینی آن است چراکه مردم برای به سرانجام رساندن این طرح همت و از خود گذشتگی کردند؛ بازار فروش این محصول در کل کشور و حتی خارج از ایران نیز وجود دارد./ فارس

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group