سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (آگاهی و اقدام ضروری) داده می‎شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز شنبه اظهار کرد: اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه شدت بارش در سطح استان به خصوص نواحی شمالی و مرکزی استان و روی دریا خواهد بود.
وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه نیز شدت بارش در سراسر استان بوشهر و روی دریا پیش بینی شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در بازه‌های زمانی یاد شده نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعد و برق و خطر آتش‌سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی و مواج شدن دریا و سواحل استان بوشهر که هشدار داده می‎شود.

samane bareshi
وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر بوشهر، خارگ، دیر و جم به ترتیب با ۸، ۵، ۳ و ۱.۱ میلیمتر شاهد بیشترین میزان بارش بودند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی تا روز سه شنبه در برخی از ساعت‌ها برای استان بوشهر بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق، همچنین مه از پدیده های مورد انتظار خواهد بود.
مساعدی ادامه داد: پیش بینی شده روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد و همچنین امروز و فردا نیز در برخی از ساعت‌ها سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش می‌یابد.
وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر ابری، همراه با غبار محلی، پدیده مه و در برخی نقاط با بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.
مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل خلیج فارس ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در برخی ساعت‌ها تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۰، مد دریا ساعت ۱۳:۳۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۲۵ خواهد بود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group