دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز پنجشنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده نسبت به فعالیت سامانه قدرتمند بارشی هشدار نارنجی (اقدام ضروری) داده می شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز سه‎شنبه اظهار کرد: بر این اساس طی این مدت در نقاط مختلف استان و روی دریا بارش باران همراه با وزش باد، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: انتظار می رود از عصر جمعه و طی روز شنبه بارش ها تقویت و تشدید شود و عمده تمرکز بارش‌ها نیز در مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان باشد.

seylab
مساعدی ادامه داد: در این راستا نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، لغزندگی جاده ها، مواج شدن دریا و سواحل استان هشدار داده می‌شود.
وی اظهارداشت: امروز و فردا شرایط جوی و دریایی در استان بوشهر آرام پیش بینی می شود اما از اواخر روز پنج شنبه تا روز یکشنبه آینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۰:۲۶، مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۷ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۱۰:۰۷ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۴ خواهد بود./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group