شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۲ کودک کار در این استان ساماندهی و توانمندسازی شدند.

به گزارش دیارجنوب، حسین اسدی راد روز دوشنبه در حاشیه نشست ساماندهی کودکان کار در استان بوشهر اظهار کرد: از این شمار ۱۳۶ کودک در شهر بوشهر و ۹۶ کودک نیز در برازجان ساماندهی و به تحصیل بازگردانده و خانواده آنها توانمند شده اند.
وی بیان کرد: تلاش می‌شود در کنار ساماندهی کودکان کار، فراهم کردن زمینه لازم برای فراگیری آموزش‌های رسمی و توانمند سازی حرفه ای خانواده‌های این کودکان نیز با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا وارد پروسه مفید شغلی کنیم.
اسدی راد اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده با ارائه تسهیلات اشتغال‌زا خانواده‌های کودکان کار به خانواده مستقل و توانمند تبدیل شوند و نیازی به اشتغال کودکان نداشته باشند.

kodak kar
وی ادامه داد: خانواده‌ها و مردم نباید کار کودکان را به رسمیت بشناسند زیرا کودکان باید با فراگیری آموزش‌های رسمی توانمند شوند و بتوانند آینده شغلی مناسبی داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: کمک کردن به کودکان کار از روی ترحم و یا به کار گرفتن آنان هر دو حالت پسندیده نیست و اگر قرار است کودکی حمایت شود بهترین کار فراهم کردن زمینه تحصیل این کودکان و حمایت از خانواده آنها است تا بتوانند موثر واقع شوند.
ساماندهی کودکان کار مهمترین رویکرد دولت
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ساماندهی، جلوگیری از استفاده ابزاری و به چرخه تحصیل بازگرداندن کودکان کار رویکرد مهم دولت است که در همین ارتباط تلاش شده با یک هم افزایی مناسب به این اهداف دست یابیم.
سید عباس موسوی نژاد افزود: براساس سیاست گذاری و تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان‌های مرتبط تلاش می‌شود با همکاری فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، تعاون، کارو رفاه اجتماعی، بهزیستی و اصناف فضای لازم برای آموزش کودکان زیر ۱۸ سال و مهارت آموزی کودکان بالای ۱۵ تا ۱۸ سال فراهم شود.
وی اضافه کرد: در همین ارتباط تلاش شده تا در قالب اردویی یک روزه، جامعه هدف با مشاغل مختلف فنی و حرفه ای آشنا شوند و براساس علاقه ای که دارند، مهارت‌ها را فراگیرند.
موسوی نژاد ادامه داد: تلاش می‌شود در قالب اجرای این تفاهم نامه از بحث تکدی گری کودکان و حضور آنان در خیابان‌ها و مراکزی که می تواند آسیب ایجاد کند، جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حضور کودکان در خیابان‌ها می تواند آسیب جدی به آنها وارد کند قرار است دوره های آموزشی روان شناسی و آموزشی در باره "نه گفتن" برای این کودکان برگزار شود.
موسوی نژاد گفت: همچنین بچه‌ها بر اساس این تفاهم نامه برای ساعت هایی از روز در راستای پر کردن اوقات فراغت درگیر بازی و سایر مهارت‌های دیگر می شوند./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group