دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و تکمیل مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم جمیری صبح امروز در نشست بررسی روند طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی استان بوشهر با اشاره به نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم بوشهر، گناوه و دیلم و بخش ویژه خارگ از راه‌اندازی مشاغل خانگی به عنوان جایگزین کالاهای وارداتی، درخواست اعطای 100 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی شد که و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پرداخت آن از طریق بانک‌های عامل صادر کرد.
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر تأمین فضاهای تفریحی و ورزشی مورد نیاز کارگران بر اساس ماده 154 قانون کار جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر اقداماتی در سطح استان بوشهر در اجرا فضاهای تفریحی و ورزشی بر اساس قانون کار آغاز شده که متأسفانه به سبب عدم تأمین اعتبار تاکنون تکمیل نشده‌اند.

jamirii
وی ادامه داد: برای تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی شهرستان گناوه شش میلیارد تومان و پروژه استخر ورزشی کارگران شهرستان بوشهر 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر کرد این اعتبارات در بودجه 1402 لحاظ شود و هر آنچه که مقدور باشد نیز از اعتبارات سال جاری تخصیص یابد.
جمیری با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر، بزرگترین مرکز درمانی این مجموعه است تصریح کرد: در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع ساخت درمانگاه تخصصی این بیمارستان مطرح و مقرر شد در دستور کار هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.
وی از استقبال وزیر تعاون از حذف فرانشیز بیماران سرپایی مراکز درمانی جزیره خارگ خبر داد و بیان کرد: تکمیل ساختمان اصلی درمانگاه 9 دی شهرستان دیلم با پیشرفت 45 درصد، تأمین اعتبار لازم برای توسعه و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر، گناوه و دیلم، تأمین اعتبار لازم برای نوسازی پلی کلینیک تخصصی مبعث بوشهر از دیگر مصوبات در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی‌ اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای احداث بازارچه‌های دائمی مشاغل خرد، خانگی و تعاونی گناوه را از دیگر مصوبات نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود./ تسنیم

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group