دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: نامزد‌ها قبل از افتتاح ستاد و فعالیت تبلیغاتی در هر شهرستان باید روسای آن را وفق قانون به فرمانداری‌ها معرفی و نشانی محل فعالیت خود را اعلام کنند.

به گزارش دیارجنوب، محمد تقی ایرانی با اشاره به شروع تبلیغات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: مطابق ماده دو آیین نامه اجرایی قانون حضور نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری و قانون انتخابات، نامزد‌هایی که تمایل به داشتن ستاد تبلیغاتی در استان یا شهرستانی را دارند موظفند مسئول ستاد تبلیغاتی انتخابات خود را در استان به صورت کتبی به استانداری و در شهرستان‌ها به فرمانداری همان شهرستان معرفی کنند.
وی افزود: نامزد‌ها قبل از افتتاح ستاد و فعالیت تبلیغاتی در هر شهرستان باید روسای آن را وفق قانون به فرمانداری‌ها معرفی و نشانی محل فعالیت خود را اعلام کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: هر حکمی که از سوی ستاد مرکزی یا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان یا شهرستان صادر شود زمانی رسمیت و وجاهت قانونی دارد که به استانداری و یا فرمانداری مربوط فرستاده شده باشد.
وی اظهار کرد: تنها در صورتی که نامزد‌های ریاست جمهوری مسئولان ستاد‌های انتخابات خود را در شهرستان به فرمانداری معرفی کرده باشند می‌توانند در شعبه‌های اخذ رای مطابق قانون نماینده داشته باشند.
ایرانی ادامه داد: بنابراین هر گونه اظهار نظر خلاف واقع روسای ستاد‌هایی که مطابق قانون به استانداری یا فرمانداری‌ها معرفی نشده باشند، تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و گزارش آن برای رسیدگی به هیات نظارت و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی قوه قضائیه فرستاده خواهد شد.

irani siasiostandar
رعایت نکردن شیوه‌های بهداشتی، تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود
وی همچنین با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان تبلیغات، گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت این شیوه‌نامه‌ها الزامی است و پایبند نبودن به آن‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به عهده ستاد مرکزی نامزد، ستاد استانی نامزد‌ها و شخص نامزد است.
ایرانی گفت: امیدواریم با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی شاهد انتخاباتی سالم، قانونمند و پرنشاط باشیم و از ستاد‌ها و هواداران نامزد‌های ریاست جمهوری انتظار داریم با رعایت اخلاق اسلامی و پایبندی به قانون و دوری از تخریب و توهین فعالیت خود را سازمان دهی کنند./ صداوسیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group