دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مهدی بهبهانی با بیان نقش مدیریت نوین در دستیابی به توسعه پایدار شهری گفت: یکی از شاخه‌های مهم درخت تنومند مدیریت رهیافت نوین مدیریت شهری است و با نگاهی ساده و روشن می‌توان مدیریت شهری را پاسخی مناسب به نیاز ها و طبیعت پیچیده شهر نامید.

مهدی بهبهانی در گفتگو با دیارجنوب اظهار داشت: امروزه همگان به این باور رسیده ایم که بدون برنامه ریزی، تحلیل و راهبرد هرگز به توسعه متوازن در هر سطحی چه خرد و چه کلان نخواهیم رسید و در این راستا مقوله ای که می تواند این باور ملی و بین المللی را عینیت بخشد مدیریت و انجام بهینه این فرآیند مهم و حساس در جامعه است.
وی در ادامه اضافه کرد: داشتن برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت بر حسن انجام امور و کار کردن با افراد جامعه در همه سطوح برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده از تعاریف مدیریت است.
مهدی بهبهانی بیان داشت: یکی از شاخه‌های مهم درخت تنومند مدیریت را رهیافت نوین مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: مک گیلدر معتقد است توزیع منابع از طریق به کارگیری و استفاده از قدرت و قوانین مربوط برای رفع نیازهای شهروندان جامعه را مدیریت شهری می گویند.

behbahani
وی ادامه داد: در واقع با نگاهی ساده و روشن می‌توان مدیریت شهری را دادن پاسخی مناسب به نیاز ها و طبیعت پیچیده شهر نامید. گزاف نگفته ایم که بگوییم مدیریت شهری واقعی یعنی همه عناصر و اجزای این مدیریت باید به دنبال ایجاد محیطی بهتر، شادتر، سالم تر، دلپذیر تر و امن تر برای ساکنان شهر باشند که اگر این فرآیند به خوبی در سطح شهر اتفاق بیفتد موجبات رفع نیازمندی ها، کاهش مشکلات و افزایش رضایتمندی در بین شهروندان خواهد شد.
بهبهانی گفت: حال که متوجه شدیم شهر باید مکانی باشد برای خلق فرصت ها و نوآوری‌ها، محیطی باشد برای مردمانش، آرامش و مطلوبیت را به شهروندانش هدیه دهد نه تشویش و اضطراب و در مدیریت شهری باید عدالت، برابری و برخورداری را برای همگان ایجاد کند نه تبعیض و نابرابری.
وی ادامه داد: حال بیاییم واقعیت ها را نگاه کنیم و واقع نگر باشیم، آیا در شهر برازجان در وضعیت فعلی با این همه توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، تاریخی، جغرافیایی و انسانی شرایط لازم برای زندگی حداقلی در این شهر برای ساکنانش فراهم شده است؟ آیا من و شما به عنوان شهروندان این شهر از زندگی در آن رضایت داریم؟ آیا آینده خود و فرزندانمان را در این شهر روشن می بینیم؟ آیا محلات قدیم و جدید شهر برازجان از توسعه متوازن و عدالت اقتصادی و اجتماعی که حق طبیعی آنهاست رضایت دارند؟ و خیلی ساده بگویم در شهر برازجان با وجود نخبگان بیشمار احساس راحتی میکنیم؟
وی خاطرنشان کرد: شهر خوب پیدا شدنی نیست، شهر خوب ساختنی است. بیاییم دست در دست هم دهیم و با همدلی و همصدایی شهری در شأن و منزلت برازجانی ها بسازیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group