دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

امسال تسهیلات صندوق‌های اعتباری خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری، ۲ برابر افزایش می‌باید.

به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر استان گفت: امسال تسهیلات صندوق‌های اعتباری خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری، دو برابر افزایش می‌باید و جامعه عشایری به ویژه زنان و اعضای این صندوق می‌توانند با ارائه طرح توجیهی و تولیدی اقتصادی براساس زنجیره تولید از اعتبارات تسهیلاتی ماده ۱۰ و ۱۲ بهره‌مند شوند.
محمد دهقانی افزود: برای استفاده از این تسهیلات تاکنون پیشنهاد زنجیره تولید گیاهان دارویی، تولید عسل و پرورش زنبورعسل و توسعه صنایع دستی به اعضای این صندوق داده شده است.
وی با اشاره به فعالیت 6 صندوق خُرد زنان عشایری در استان با ۳۰ تا ۵۰ نفراز زنان عشایر، گفت: هم‌اکنون ۳۵ درصد صنایع دستی تولیدی استان را زنان عشایر تولید می‌کنند که تأمین بازار فروش برای این قشر در اولویت برنامه‌ریزی قرار دارد.

pool tashilatدهقانی افزود: زنان عشایر عضو این صندوق‌ها در زمینه پرورش مرغ بومی، سرمه‌دوزی، دوخت لباس محلی، بافت تابلو فرش، قالی، گلیم، جاجیم، تولید فرآورده‌های لبنی و چوغابافی، نمد فعالیت دارند.
وی گفت: پارسال به منظور حمایت از صندوق‌های اعتباری خُرد زنان عشایری در استان پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات و تسهیلات سازمان، اتحادیه مرکزی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد./ صدا و سیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group