پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص نگهداری حافظه‌های جانبی و اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها و تجهیزات دیجیتال هوشمند به شهروندان هشدار داد.

به گزارش دیارجنوب، "سرهنگ مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد ضرر و زیان مالی و یا حیثیتی به کاربران در فضای مجازی می شود، افشاء یا دسترسی مجرمان به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد هست که عموماً این موضوع بدلیل سهل‌انگاری صاحب اطلاعات در نگهداری از آنها یا عدم توجه به موارد ایمنی و امنیتی در استفاده صحیح از اینترنت و تجهیزات هوشمند است.
وی ادامه داد: امروزه تعداد زیادی از مردم، اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را در سیستم‌ها و تجهیزات دیجیتال هوشمند ذخیره و برای جابجایی آنها، بعضاً از فلش مموری‌ها استفاده می‌کنند، همین موضوع نیز اگر با هوشیاری و رعایت موارد لازم بهمراه نباشد، زمینه‌ساز بروز آسیب‌های زیادی برای کاربران در فضای مجازی خواهد شد که ممکن است با دستگیری و مجازات متهمین هم، تبعات و خسارات آن جبران نگردد.

fata police photokhabar
سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: محتوای فلش‌ها را با آنتی‌ویروس چک کرده و قابلیت Auto Play را در این فلش مموری‌ها غیرفعال کنید.
این مقام انتظامی اظهار داشت: اطلاعات محرمانه شخصی یا اداری را در این فلش‌ها به‌هیچ‌ عنوان ذخیره نکنید.
رئیس پلیس فتا بوشهر در ادامه بیان کرد: اطلاعات شخصی نظیر اطلاعات حساب‌های بانکی شامل رمزها و پسوردها و کلمه‌های عبور ورود به سامانه‌های خود را در آنها به هیچ عنوان ذخیره نکنید.
وی افزود: تا حد امکان اطلاعات و پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری نمائید و جهت نگه‌داری اطلاعات خود می‌توانید از هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی‌های رمزکننده بکاربرده شده، استفاده کنید و در صورت اینکه به‌هر دلیلی، فلش‌مموری‌های در اختیار شما حاوی اطلاعات و یا تصاویر خصوصی شماست، قبل از اتصال آنها به رایانه متصل به اینترنت، حتماً محتویات حافظه آن را حذف و تخلیه نمایید.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group