دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر به صورت جلسه ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، گراوند استاندار بوشهر و شماری از مدیران، به تصویب رسید.

به گزارش دیارجنوب، در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با دستور کار بررسی سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده، این سند با رای اعضا به تصویب رسید.
استاندار بوشهر در این نشست با قدردانی از توجه و همت معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری به امور بانوان، بیان کرد: نقطه قوت این سند مدیریت خوب دکتر ابتکار و معاونان ایشان است که سندی متناسب با شرایط هر استان تدوین می‌شود.

geravand2
عبدالکریم گراوند عنوان کرد: نقطه قوت دیگر سند حضور نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد در کنار دستگاه‌های اجرایی برای تدوین سند ارتقا وضعیت بانوان است.
او تاکید کرد: برنامه ریزی صورت گرفته برای پایش سند مذکور از دیگر نقاط قوتی است که در این سند دیده شده است.
استاندار بوشهر با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان شایسته در عرصه‌های مدیریتی گفت: رویکرد مثبت دولت برای استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی ستودنی است و در ۲ سال گذشته یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران، انتصاب بانوان در عرصه‌های مدیریتی بوده است.
گراوند به نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر ۳۶.۵ درصد و در سطح کشور ۳۹.۹ درصد و نرخ بیکاری هم از ۱۲.۲ در سال ۹۵ به ۹.۹ درصد در سال ۹۸ رسیده است در حالی که نرخ بیکاری کشور در سال گذشته ۱۰.۶ درصد بوده است.
او بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی مردان استان بوشهر در سال ۹۸، ۶۷ درصد و بانوان ۱۱.۸ و نرخ بیکاری بانوان در سال ۹۸ هم ۱۳.۳ بوده است.
استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مورد اعتبارات استان گفت: اجرای طرح کاداستر، اورژانس هوایی بوشهر و تامین آب سه پروژه مهمی هستند که به عنوان پروژه‌های استانی، اعتبارات آن‌ها تخصیص داده خواهد شد.
گراوند با تاکید بر ضرورت قطع انشعابات غیرمجاز آب در استان ادامه داد: هر جا آب شرب بر خلاف منابع و نیاز‌های مردم مصرف می‌شود شرکت آب و فاضلاب با همکاری فرمانداران موظف است نسبت به قطع انشعاب اقدام کند و همه دستگاه‌های اجرایی هم مکلف به همکاری با شرکت آب و فاضلاب هستند.
او در مورد میزان جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات اختصاص یافته را در موعد مقرر جذب نکنند، اعتبارشان به سایر دستگاه‌های اختصاص خواهد یافت./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group