سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

بلال فروشی که در جریان یک نزاع بر سر پهن کردن جای بساط، دستفروش دیگری را به قتل رسانده بود صبح دیروز در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به این پرونده از مرداد ماه سال ۹۷ با گزارش یک درگیری منجر به قتل آغاز شد. مأموران پس از بررسی متوجه شدند که مقتول فردی به نام حامد بوده که دستفروشی می‌کرده و توسط جوان دیگری به نام فرهاد بر سر جای پهن کردن بساط به قتل رسیده است و مأموران فرهاد را به اتهام قتل دستگیر کردند.

فرهاد پس از دستگیری به صراحت اتهامش را پذیرفت و پرونده‌اش پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز متهم در شعبه ۹ محاکمه شد.

در ابتدای جلسه دادگاه و پس از قرائت کیفرخواست اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند و در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خودش گفت: من نه پدر دارم و نه مادر؛ از ۵ سالگی در کوچه و خیابان‌ها بزرگ شدم و با دزدی و پیدا کردن غذا از داخل سطل‌های زباله زندگی کردم تا اینکه چند سال قبل تصمیم گرفتم توبه کنم و زندگی سالمی داشته باشم بعد هم تلاش کردم با بلال فروشی و بساط کردن، نان حلال در بیاورم. روز حادثه من در خانه بودم که یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت که حامد بساطت را به هم ریخته و همان موقع با عصبانیت خودم را به آنجا رساندم و دیدم حامد با چند نفر از دوستانش با قمه و چاقو آنجا ایستاده‌اند و تا من را دیدند به سمتم حمله کردند که از ترسم یکی دو ضربه با چاقو به او زدم و بعد هم داشتم فرار می‌کردم که از ترسم چاقو را پرت کردم که به گردن حامد خورد و باعث مرگش شد.

وی در ادامه عنوان کرد: من با قصاص از این زندگی راحت می‌شوم، چون نه خانواده‌ای دارم و نه امیدی برای زندگی. اما می‌خواهم اولیای دم بدانند که من قصدم کشتن فرزندشان نبود فقط می‌خواستم او را بترسانم که چاقو به گردنش خورد.

پس‌از اظهارات متهم به قتل؛ قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group