سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: زمانی که طلا بدون کد استاندارد باشد صحت و سلامت آن را نمی‌توان تأیید کرد و بعضاً اینگونه طلا‌ها عیار پایین دارند یا حتی تقلبی هستند.

عبادلله محمدولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فروش طلای بدون اجرت اظهار کرد: فروش طلای کم اجرت و بدون اجرت، قانونی نیست و هر واحد صنفی که نسبت به فروش این گونه طلا اقدام کند خلاف قانون عمل کرده است، برخی از این طلا‌ها فاقد کد استاندارد هستند، زمانی که طلا بدون کد استاندارد باشد صحت و سلامت آن را نمی‌توان تأیید کرد و بعضاً اینگونه طلا‌ها عیار پایین دارند یا حتی تقلبی هستند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه در طلای کم اجرت احتمال ناخالصی، چالش‌های بهداشت فردی و تقلب زیاد است، افزود: طلاهای دست دوم باید طبق قانون آب شود و به هیچ عنوان فروش آن درست نیست. این امر حتی به افزایش رکود در تولید طلا منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۷۰ تومانی سکه امامی/ هرمثقال طلا ۵۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است
خریداران باید به طلافروشانی که دارای مجوز از سوی اتحادیه‌ها دارند مراجعه کنند

محمدولی در پاسخ به این پرسش که خرید طلای آب شده در بازار می‌تواند به نفع فروشنده باشد یا خیر؟ اظهار کرد: به طور قطع، ما توصیه می‌کنیم که خرید طلای آب شده را در بازار خریداری نکنند چرا که نمی‌توان به طور صد در صد از اصل بودن آن آگاهی داشت.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ادامه افزود: باید در نظر داشت که در طلای کم اجرت، احتمال ناخالصی و تقلب زیاد است و طلا‌های دست دوم باید طبق قانون، آب شود و به هیچ عنوان فروش آن درست نیست.

محمدولی از مردم درخواست که خریداران باید به طلافروشانی که دارای مجوز از سوی اتحادیه‌ها دارند مراجعه کنند در غیر این صورت ممکن است با مشکل روبه رو شوند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group