جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

بوشهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره اجرای گروه لیان در بوشهر اظهار کرد: اگر قصد داشتیم به این گروه مجوز ندهیم قاعدتا برای استعلام به اماکن نامه ارسال نمیشد. این درخواست در حال طی کردن روند قانونی خود است ولی در تاریخ درخواستی موسسه امکان صدور مجوز وجود نداشت.

فاطمه کرم پور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت ایام دهه فجر و تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سال آینده برای اولین بار میزبان جشنواره داستان نویسی رضوی خواهیم بود که با توجه به پیشینه داستان نویسی در بوشهر با میزبانی این استان موافقت شده است.

وی افزود: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر برای دومین بار در استان بوشهر با حضور گروه های موسیقی از جمله زریاب، شیلو، هیرون، نوای دشتی، یا، شالو، راشن، کوگانا، شبدیز که در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر اجرای برنامه خواهند داشت.

حضور بوشهر در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

این مسئول عنوان کرد: ۴ گروه نمایشی «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی؛ «در دهانم حرف بزن» به کارگردانی عبدالزهرا محمودی؛ «باغبان مرگ» به کارگردانی مجتبی حیدری؛ و «قهرمان کیست» به کارگردانی مارال ایزدبخش در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند و ان شالله شاهد درخشش هنرمندان استانمان در اختتامیه این رویداد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: اولین جشنواره مطبوعات استان بوشهر به مرحله داوری رسیده است که تا پایان مهلت ارسال آثار ۴۰۷ اثر به دبیرخانه آن رسیده و اختتامیه آن در نیمه دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان بوشهر شامل رضا معتمد، مجید اجرایی، جهانشیریاراحمدی، محمدرضا احمدی فر، بهرام فرهمند صابر، علی پورداوود، حبیب قاسمی، نعمت الله عظیمی فر، عباس نامدارزاده، عباس قاسمی منش، محمدرضا بحرانی، محسن صحرانورد و جعفر جعفری با سوگند یاد کردن در دستگاه قضایی احکام خود را دریافت کردند و برای مدت ۲ سال آینده انتخاب و معرفی شدند.

کرم پور خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه آیات به عنوان بزرگ ترین جشنواره قرآنی و دینی در ۴ بخش کوتاه مستند انیمیشن و نماهنگ در فروردین ۹۹ برگزار می شود. همچنین نخستین جشنواره آنلاین ملی پویانمایی از ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه در بوشهر برگزار می شود که تاکنون تعداد ۲۹۵ اثر از ۷۵ کشور مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

اخذ مجوز تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما

وی یادآور شد: در سالی که گذشت جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره فیلم کوتاه، فجر، مستند و کودک و نوجوان در حوزه فیلم برگزار شده است. همچنین مجوز تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما اخذ شده تا در آنجا نیز فیلم های روز سینمایی اکران شود.

این مسئول اظهار کرد: برنامه شهرهای استان بوشهر جهت شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب در سراسر ایران ارسال شد که ۵ شهر برازجان، خورموج، کاکی، گناوه و کنگان در لیست نهایی ۳۵ نامزد پایتخت کتاب ایران قرار گرفت و امیدواریم از استان بوشهر نیز نماینده ای معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر افزود: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری در مرکز استان و شهرستان ها به مناسبت دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شده و در حال برگزاری است که از این جمله می توان به جشنواره قهرمانان کتاب، نشاط و امید، اجرای نمایش، پخش انیمیشن، افتتاح نگارخانه، جشن بزرگ فجر، مسابقه عکاسی، اجرای نمایش خیابانی سردار دل ها، عصر شعر انقلاب، مراسم اهدا کتاب، جشنواره نقالی خوانی و قصه گویی نام برد.

فاطمه کرم پور اظهار کرد: در ۱۶ اسفند، به مناسبت بزرگداشت روز قرآنی بوشهر ۳۰ برنامه از جمله نمایشگاه کتب تخصصی، معرفی افراد شاخص قرآنی ادارات، تجلیل از فعالان قرآنی، شناسایی صنوف قرآنی اعم از کارگران، کارمندان و یا پزشکان قرآنی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی پایان سال تشریح کرد: جشنواره موسیقی نواحی خارگ با همکاری شهرداری و شورای اسلامی جزیره خارگ و کوچه فستیوال در اسفند ماه و جشنواره تجسمی خلیج فارس نیز از دیگر برنامه های سال جاری است.

توضیحات در خصوص اجرای گروه لیان در بوشهر

این مسئول با اشاره به آمار کنسرت های برگزار شده در سطح استان بوشهر در شش ماهه دوم سال ۹۸ گفت: تعداد ۴۶ مجوز در نیمه دوم سال ۹۸ که ۲۱ موسیقی پاپ، ۵ موسیقی سنتی، و ۱۸ موسیقی محلی که جمع کل دفعات اجرا شامل ۱۴۲ اجرا بوده است؛ همچنین مجوز کنسرت های اسفندماه صادر شده و یا در دست اقدام است.

وی ادامه داد: برخی کنسرت ها نیز به دلایل مختلف لغو و یا به دلیل همزمانی با بعضی از حوادث، رویدادها، مراسمات و یا مناسبات مانند انتخابات به زمان دیگری موکول شد.

فاطمه کرمپور در خصوص اجرای گروه لیان در بوشهر اظهار کرد: برای اجرای گروه لیان در بوشهر از طریق موسسه نارنجی درخواست داده شد و آن هم به همین دلایل به تعویق افتاده شد. اگر قصد داشتیم به این گروه مجوز ندهیم قاعدتا برای استعلام به اماکن نامه ارسال نمیشد و این درخواست در حال طی کردن روند قانونی خود است ولی در تاریخ درخواستی موسسه امکان صدور مجوز وجود نداشت.

انتهای پیام

استان بوشهر

Template Design:Dima Group