پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان گفت: روستاهای دشت شمال و ساختمان های قدیمی آن دچار فرونشست شدند؛ روستاهای اسفاجرد و فاویان در این زمینه مشکلات حادی دارند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه خبری زنگ خطر، حسین علی محمدی شهردار گوگد در اولین جلسه پایش ایمنی ساختمان های بلند مرتبه اظهار کرد: اگر بخواهیم در شهر های کوچک ساختمان های ناایمن را مشخص کنیم باید بگوییم اکثر ساختمان هایی که تا قبل از سال 1369 ساخته شده اند نا ایمن هستند چرا که در آن زمان نظام مهندسی وجود نداشت اما مردم دارند در آن زندگی می کنند.
وی ادامه داد: در شهر گوگد ۱۶ ساختمان وجود دارد که بیش از ۴ طبقه دارد که در ساخت آنها از ظرفیت نظام مهندسی استفاده شده و مشکلات حادی ندارد اما در خصوص ایمنی، آتش نشانی و آسانسور ها، آتش نشانی دارد بازدید های خود را انجام و مواردی که نیاز به اصلاح دارد را تذکر می دهد؛ نمیتوانیم برخی از این ساختمان ها را اجبار کنیم حتما آسانسور عوض شود اما داریم با رعایت نکاتی، ایمنی آنها را تامین میکنیم.

googed1
شهردار گوگد گفت: ۵۰ درصد مدارس شهر گوگد نا ایمن و قدیمی هستند ضمن اینکه از نظر بهداشتی و زیبایی هم در شان دانش آموزان نیست؛ همچنین ایمنی مساجد را نیز بررسی کردیم و اخطار دادیم درب های کوچک را تعویض کنند و به سیستم های اطفای حریق هم مجهز شوند.
فرونشست در گلشهر یک مشکل حاد است/ روستاهای دشت شمال دچار فرونشست شدند
در ادامه نیز یاسر جمالی نماینده شهرداری گلشهر در این جلسه تصریح کرد: در شهر گلشهر ساختمان بلند مرتبه نداریم، تنها ساختمان بلند مرتبه مجموعه آبی گلشهر است که متاسفانه در شروع کار ناظر نداشتند و نهایتا وقتی که ناظر انتخاب کردند به دلیل اختلافی که بین خود این مجموعه ایجاد شده کار متوقف شده است و میتوان این ساختمان را به عنوان یک ساختمان نا ایمن در شهر گلشهر معرفی کرد.
وی افزود: فرونشست در گلشهر یک مشکل حاد است، قسمت عمده ای از شهر گلشهر فرونشست دارد.در حوزه آتش نشانی اگر بخواهیم ساختمان نا ایمنی را معرفی کنیم ، مدارسی داریم که علاوه بر قدیمی بودن هم از لحاظ سازه ای و هم از لحاظ آتش نشانی مشکل دارند.

googed1
همچنین حسین نوبخت معاون بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: روستاهای دشت شمال و ساختمان های قدیمی آن دچار فرونشست شدند؛ روستاهای اسفاجرد و فاویان در این زمینه مشکلات حادی دارند. ۵۰ درصد روستاها خانه های قدیمی دارند، منازل روستاهای پشت کوه خشت و گلی هستند و هیچ گونه ایمنی در برابر زلزله ندارند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group