جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

کانون خدمت رضوی پس از پخش گزارش اختراع تیم جوان بوشهری از تولید سوخت از زباله، برای کمک به این تیم نخبه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا ، کاظم صالحی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان از تولید سوخت از زباله گفت: با توجه پخش خبر و گزارش صدا و سیما درباره رونمایی از دستگاه تبدیل زباله به گازوئیل و بنزین و مشکلات و موانع در خصوص صدور مجوزها و تامین سرمایه، این اختراع از سوی آستان قدس رضوی مورد رصد قرار گرفت و کانون خدمت رضوی آمادگی خود را برای کمک به صنعتی‌سازی این طرح اعلام کرد.

کارشناس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در بوشهر نیز گفت: زمانی که مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی این طرح را از طریق رسانه دیدند، برای حمایت از آن‌ها اقدام کردند و در تماس با مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر خواستار برگزاری جلسه‌ای با جوانان مخترع این طرح شدند تا از جزئیات طرح آگاه شوند.

حجه‌الاسلام جلال شریفی ادامه داد: جزئیات و مراحل طی شده این طرح برای دوستان در بنیاد کرامت رضوی فرستاده شد که مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی پیگیر حمایت از این جوانان از طریق سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هستند تا بتوانیم شاهد صنعتی سازی این طرح باشیم.

zobale mokhtare

عبدالرحمن مرادزاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز ضمن بازدید از نمونه اولیه این طرح گفت: این شرکت دانش بنیان مجوزهای استقرار زیست محیطی را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کرده و هر زمان که بتواند به مرحله‌ی بهره‌برداری برسد، درصورت داشتن شرایط لازم می‌تواند مجوز بهره‌برداری را نیز اخذ کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر هم گفت: نمونه نیمه صنعتی دستگاه تولید بنزین از زباله ساخته شده و امروز نیاز است یک قدم جدید برداشته شود.

رحمن دشتی ادامه داد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و... می‌توانند به جای دفن زباله‌ها که باعث ایجاد شیرابه و مشکلات زیست محیط می‌شود، با همکاری با این شرکت دانش‌بنیان و با استفاده از همین زباله‌های دور ریز، ارزش افزوده و سوخت ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برای این کار نیاز به یک حرکت ملی است. در سطح تولید کلان که معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌ها و کمک‌های زیادی در این زمینه کرده است و همچنین با توجه به اهمیت زیست محیطی این طرح نیاز به حمایت صندوق ملی محیط زیست نیز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه تولید بنزین از زباله در پایان گفت: در خصوص صدور مجوزها ما موفق شدیم در این چند سال همه‌ی مجوزهای مورد نیاز را اخذ کنیم و تنها مانعی که بر سر راه صنعتی شدن این طرح قرار دارد مسائل مالی است که با توجه به تغییرات قیمت در سال‌هایی که طرح در حال ساخت بوده، برای تامین سرمایه نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group