جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از افزوده شدن ۱۸ هزار مشترک جدید و مصرف سالانه ۶ میلیارد تومان برق غیر مجاز در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 466 میلیارد ریال پاداش به مشترکین کم مصرف استان پرداخت شد.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا حشمتی روز یکشنبه ۷ خرداد ماه در نشست خبری اظهار داشت: امروزه در حوزه صنعت برق بومی سازی صورت گرفته و تولید همه قطعات بصورت داخلی است.
وی با بیان اینکه در صنعت نیروگاه سازی جزو کشورهای چهارم در جهان هستیم، افزود: آخرین دستاورد صنعت برق، عبور موفق از پیک مصرف در تابستان سال گذشته بدون یک مورد خاموشی بود که با هماهنگی درسطح ملی و مشارکت مشترکین مختلف در این حوزه انجام شد.
حشمتی ادامه داد: برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان سالجاری نیز برنامه ریزی ها و اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر 1.3 مشترکین برق کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان دارای 534 هزار مشترک برق است که حدود 3 درصد تجهیزات مصرفی در کشور دارد و در خصوص پیک مصرف برق نیز در کشور سهم ۲.۷ درصدی داریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد از مشترکان برق در استان بوشهر خانگی و ۲۰ درصد مربوط به صنعت است.

neshast kh bargh 1
وی از نصب ۶۸۱ پست و ترانس برق معادل ۱۷۰ مگا ولت آمپر طی یکسال گذشته در استان بوشهر خبر داد و گفت: اجرای ۱۴۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۵۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف از جمله این پروژه ها است.
حشمتی از رشد 4 درصدی فروش انرژی برق در استان بوشهر طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: 4.7 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است.
وی با بیان اینکه درخصوص کاهش ساعت خاموشی در بین استان های گرمسیری جایگاه نخست را داریم، افزود: در پایان سال گذشته ساعت خاموشی‌ها در سال برای مشترکین به ۱۷۰ دقیقه رسیده بود که استان بوشهر در این خصوص جزو۱۰ استان برتر در کشور است.
وی به چشم انداز شرکت توزیع برق استان بوشهر برای سال ۱۴۰۵ اشاره کرد و گفت: درنظر داریم که تا سال 1405 میزان خاموشی‌ها را به ۸۰ دقیقه در سال و مراجعه حضوری مشترکان برق را به صفر برسانیم.
حشمتی عنوان کرد: برای جلوگیری از خاموشی ها تمام تعمیرات، سرویسها و نگهداری شبکه ها از اردیبهشت ماه بصورت خط گرم انجام می شود.
وی از اضافه شدن ۱۸ هزار مشترک جدید به حوزه برق استان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: هزینه نصب یک انشعاب جدید برق برای هر مشترک ۴۰ میلیون تومان و به‌طور میانگین مبلغ دریافتی از هر مشترک شهری و روستایی ۳ میلیون تومان است.
حشمتی ابا اشاره به نصب ۱۵ هزار کنتور هوشمند برق در استان بوشهر طی سال گذشته بیان داشت: امسال نیز هشت هزار کنتور هوشمند برق در استان بوشهر نصب می شود که در کاهش مصرف برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.

neshast kh bargh 1
وی به دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای برق رسانی به مسکن مهر، برق‌رسانی به خط آبرسانی سیراف - جم پس از ۱۰ سال و تامین برق۶ ایستگاه پمپاژ به طول ۳۴ کیلومتر با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار و نوسازی ۲۵۰ کیلومتراز خطوط برق‌رسانی، جابه جایی تیر برق در 60 تا 70 نقطه از روستاها و بازسازی و احیای تجهیزات شبکه برق 112 روستا از دیگر اقدامات شرکت وزیع نیروی برق استان بود.
وی با بیان اینکه در مدیریت مصرف طی سال گذشته 100 مگاولت کاهش مصرف داشتیم، افزود: در سال گذشته 466 میلیارد ریال به مشترکین کم مصرف استان بوشهر در قالب پاداش پرداخت شد.
حشمتی ادامه داد: از این میزان پاداش 370 میلیارد ریال آن مربوط به بخش خانگی و مابقی درخصوص بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری بود.
وی افزود: برای فصل تابستان امسال پیش‌بینی‌ شده ۲ هزار و ۷۴ مگاوات برق مصرفی داشته باشیم که نسبت به مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵ درصدی خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: میزان مصرف برق در دو ماه اخیر سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد کاهش یافته است، افزود: امسال در مجموع 11 هزار و 700 مگا ولت برق در استان تولید شده که معادل 7 هزار مگا ولت به تولید برق کشور اضافه شده است.
وی بیان کرد: بخش صنعت باید باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته طی ماه های گرم سال در هفته 12 ساعت برای کنترل مصرف برق همکاری های لازم را داشته باشند و این میزان را در هفته های کاری تقسیم بندی کنند.
حشمتی درخصوص بدهی دستگاه های اجرایی به شکرت توزیع برق استان گفت: سازمان برنامه و بودجه مکلف است نسبت به برداشت از حساب اداراتی که 6 ماه از پرداخت قبوض مصرفی آنها گذشته اقدام و این مبلغ را به حساب شرکت آب و برق واریز کند.
وی درخصوص مطالبات شرکت برق از مشترکین عنوان کرد: 350 میلیارد تومان مطالبات شرکت برق استان از مشترکین است که بیشتر مربوط به نهاد های نظامی شامل پایگاه های هوایی و دریایی است.
حشمتی به دو سرقت ناموفق طی سال گذشته در حوزه برق استان اشاره کرد و گفت: 90 درصد ترانس های درمعرض سرقت را جوشکاری و 400 کیلومتر سیم مسی را با کابل خودنگهدار تعویض کردیم و امسال نیز 700 کیلومتر در این خصوص هدفگزاری شده است.
وی درخصوص دستگاه رمز ارز در استان گفت: سال گذشته 3 هزار و 100 دستگاه رمز ارز در استان کشف شد که امسال نیز دراین خصوص با نهادهای امنیتی این موضوع پیگیری می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: ظرفیت تولید برق استان بیش از مصرف است یعنی 3 هزار مگا وات تولید میکنیم و مصرف مان 2200 مگا وات است.
حشمتی با بیان اینکه در سال 6 میلیارد تومان برق بصورت غیر مجاز در حال استفاده است، افزود: 6500 انشعاب غیر مجاز برق در استان وجود دارد که بیشترین آن در بوشهر، برازجان و گناوه است.
وی درخصوص سامانه برق من عنوان کرد: این سامانه در راستای چشم انداز شرکت برق راه اندازی شده که 80 خدمت را به مشترکین ارائه می دهد و درحال حاظر نیز 40 خدمت آن فعال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر درخصوص تماس با مرکز 121 شرکت توزیع برق استان گفت: در سال گذشته تعداد تماس با این مرکز 15 درصد کاهش یافته که با اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در سال جاری از این میزان نیز کمتر می شود.

neshast kh bargh 1neshast kh bargh 1neshast kh bargh 1neshast kh bargh 1neshast kh bargh 1neshast kh bargh 1neshast kh bargh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group