جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار دشتستان از ثبت نام ۱۱ هزار نفر در نهضت ملی مسکن و آغاز عملیات اجرایی نوسازی ۱۲ مدرسه تخریبی در شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۴۲ واحد مسکونی به مددجویان شهر برازجان تحویل شده است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی شامگاه یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ولادت حضرت معصومه(س) با اشاره به عقب افتادگی شهرستان در حوزه برگزاری کمیته ها و شوراها در سال های گذشته اظهار داشت: 53 کمیته شورا و کارگروه در فرمانداری دشتستان وجود دارد که طی یکسال گذشته تاکنون یکهزار و 73 جلسه در خصوص این حوزه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 191 بازدید و سرکشی بمنظور بررسی مشکلات و نیازسنجی در بخش های شهرستان انجام گرفته، افزود: تعداد 120 بازدید در سال گذشته و 71 مورد در سالجاری بوده که بصورت 15 روز یکبار در سطح شهرستان انجام شده است.
بنافی به برگزاری 50 میز خدمت طی یکسال گذشته در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: فرمانداری دشتستان با فعالیت در این حوزه توانست عنوان برتر را کسب نماید.
وی از راه اندازی قرارگاه جهادی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و تشکیل 25 جلسه در این حوزه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 45 جلسه با اقشار مختلف مردم، 42 جلسه ملاقات مردمی معادل دیدار با 815 نفر در فرمانداری تشکیل و 140 مراسم فرهنگی در شهرستان برگزار شده است.

edari 24m 1
بنافی از راه اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در شهرستان طبق دستورالعمل ها و فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: در سال گذشته در این قرارگاه 12 جلسه با رویکرد ایجابی و فرهنگی برگزار شده و با وجود فعالیت های این قرارگاه سیما و منظر شهری دچار تغییرات محسوسی شده است.
وی توجه ویژه به روستاهای کم برخوردار را از اولویت کاری خود عنوان کرد و گفت: از شروع فعالیت در فرمانداری دشتستان تاکنون به دور از سیاسی کاری و با حضور در محلات کم برخوردار و استفاده از ظرفیت فضای مجازی با مردم در ارتباط بودم.
فرماندار دشتستان از افتتاح و اجرایی شدن 143 پروژه با اعتبار 720 میلیارد تومان در هفته دولت سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته در حوزه بهداشت و دمان شهرستان 25 پروژه با اعتبار 250 میلیارد تومان و حوزه آب و فاظلاب نیز 19 پروژه با اعتباری 150 میلیارد تومان سرمایه گزاری شده است.
وی اعتبار تملک و دارایی فرمانداری دشتستان در سال گذشته را 354 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار 78 درصد معادل 274 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
بنافی اعتبارات ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری های 9 گانه شهرستان در سال گذشته را 394.8 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در مجموع 230 میلیارد تومان به روستاهای فاقد و دارای دهیاری تعلق گرفت.
وی به 198 روستا و آبادی در شهرستان اشاره کرد و گفت: 90 روستای شهرستان بدلیل نداشتن دهیاری و جذب ارزش افزوده کم از میزان توسعه کمتری برخوردار بودند که با پیگیری دراین خصوص 53 پروژه در سالجاری برای آبادانی این روستاها اجرایی خواهد شد.
وی از اجرایی شدن 420 هزار متر مربع آسفالت معابر و کوچه های روستایی در حوزه بنیاد مسکن شهرستان خبر داد و گفت: 13 طرح هادی با اعتبار 13 میلیارد تومان و 22 طرح آسفالت مشارکتی به ارزش 15 میلیارد تومان اجرایی شده است.
بنافی از اجرای 10 دیوار حفاظتی مناطق کم برخوردار شهر برازجان طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: شهر برازجان به ۴۰ کیلومتر دیوار حفاظتی نیاز دارد که از اول انقلاب تاکنون ۲۰ کیلومتر آن انجام شده و در سال گذشته با اقدامی بزرگ و جهادی شاهد اجرای ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی در این شهر بودیم.
فرماندار دشتستان راه های مواصلاتی شهرستان را 1500 کیلومتر عنوان کرد و گفت: باتوجه به نیاز فوری بهسازی 250 کیلومتر از این راه ها که عمدتا روستایی است طی یکسال گذشته ۱۲۰ کیلومتر در حوزه راه در حال تعریض، بهسازی و ایمن سازی است و شاهد تحولی بزرگ در شهرستان دشتستان هستیم.
وی با بیان اینکه حوزه برق شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: در بخش های بوشکان، سعدآباد و برخی از نقاط شهر برازجان وضعیت خوبی وجود ندارد و در حال پیگیری احداث ایستگاه برای استفاده از برق پایدار هستیم.
بنافی با بیان اینکه دشتستان در حوزه آموزش و پرورش مظلوم واقع شده و دارای ۵۷ مدرسه تخریبی است، افزود: در سال گذشته عملیات اجرایی نوسازی ۱۲ مدرسه در شهرستان آغاز شد و امیدداریم با برنامه ریزی هدفمند در ۴ سال پیش رو تمامی مدارس را نوسازی کنیم.
بنافی درخصوص نهضت ملی مسکن گفت: افق چهارساله دولت سیزدهم در این حوزه 8256 مورد بوده که تا کنون 11 هزار نفر در شهرستان ثبت نام کرده اند و 1500 مسکن روستایی نیز از مهرماه سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه یکهزار واحد آن اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن شهری نیز در شهر برازجان 688 واحد مسکونی در حال ساخت است که 242 مورد آن تحویل شده است.
فرماندار دشتستان از تصویب 260 میلیارد تومان اعتبار برای تکیل بیمارستان 17 شهریور برازجان در سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری ها و رایزنی در سطح ملی، فاز یک بیمارستان ۱۷ شهریور در مراحل پایانی کار قرار گرفته و در سال آینده شاهد افتتاح این پروژه بزرگ درمانی خواهیم بود.
بنافی بر ضرورت توسعه اوژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان تاکید کرد و گفت: باتوجه به نیاز فوری برای توسعه اوژانس در شهر برازجان در سال گذشته مبلغ 25 میلیارد تومان در این حوزه تخصیص یافت که در حال اجرا است.
وی کریدور دالکی-کنارتخته را یکی از نقاط حادثه خیز و پرترافیک استان و شهرستان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 800 میلیارد تومان اعتباربه این پروژه تخصیص بافت که پیمانکار در حال تجهیز این مسیر است.
بنافی سد دالکی را یکی از بزرگترین و حیاتی ترین سد در استان دانست و افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه در سال گذشته 35 درصد بود که در حال حاظر با پیگیری ها و تمرکز ویژه استانداری به 48 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان ۱۱۷ واحد صنعتی دارد، افزود: ۱۶ مورد از این واحدها راکد است که طی یکسال گذشته در این خصوص تلاش برای جذب سرمایه گذار و راه اندازی مجدد آنها انجام شد و درحال حاظر ترافیکی از سرمایه گذار در دشتستان وجود دارد ولی با کمبود زمین برای سرمایه گذاری مواجه هستیم.
فرماندار دشتستان درخصوص تسهیلات خوداشتغالی تبصره 16 در شهرستان گفت: از 243 میلیارد تومان سقف اعتبار تاکنون 183 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان تعلق گرفته است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group