پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار دشتستان از تخصیص ۷۸ درصدی اعتبارات در سال گذشته خبر داد و گفت: وضعیت آب شهرستان مطلوب نیست.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی ظهر روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در دومین نشست شورای اداری شهرستان دشتستان در سال جاری ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: تکریم امام خمینی(ره)، تکریم انقلاب و اسلام است و ما باید با استفاده از ظرفیت های موجود، دیدگاه و مبانی نظری، فکری و عملی امام راحل را برای نسل جدید تبیین کنیم.
وی با تاکید بر اجرای مصوبات جلسات شورای اداری توسط دستگاه های اجرایی شهرستان بیان داشت: تمامی مصوبات تعیین شده در جلسات باید با دقت، ظرافت، جدیت و اهتمام بیشتری پیگیری و انجام گیرد.
فرماندار دشتستان خرداد را ماه حماسه و برنامه ها عنوان کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی شهرستان باید مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را در ادارات خود برگزار و دیدگاه روح خدا را براساس روایتگری صحیح تبیین کنند.

j shora edari d 1بنافی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان باید تجهیزات لازم را براساس توان و ظرفیت خود برای برگزاری باشکوه مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در اختیار ستاد اجرایی سپاه جوادالائمه دشتستان قرار داده و پایان ماه گزارشات را به دبیر شورای اداری فرمانداری شهرستان تحویل دهند.
وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی شهرستان برای اعزام زائرین به مرقد امام راحل(ره) نیز با مساعدت دلسوز و مشفقانه به ستاد اجرایی سپاه دشتستان یاری رسانند.
بنافی به حوزه عفاف و حجاب در شهرستان اشاره کرد و گفت: دشمن در حوزه عفاف و حجاب منزلت زنان و دختران ما را مورد هدف قرار داده که ما باید از طریق کارهای ایجابی و فرهنگی نقشه های آنان را خنثی کنیم.
فرماندار دشتستان ادامه داد: قرارگاه عفاف و حجاب در دشتستان با رویکرد ایجابی تمام همت خود را به کار گرفته تا این امر مهم و فرضه دینی به معنای واقعی در شهرستان اجرا شود.
وی با بیان اینکه باید درخصوص حوزه عفاف و حجاب در شهرستان اقدامات بیشتری انجام شود، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی، بانک ها، موسسات، مجموعه های بهداشتی و درمانی باید برابر قانون و طبق دستورالعمل های ابلاغی از خدمات دهی به افرادی که کشف حجاب کرده با جدیت پرهیز کنند.
بنافی به نزدیک شدن فصل تابستان و پیک مصرف برق اشاره کرد و گفت: در دوره های گذشته بدلیل کم کاریها و عدم توجه به نیازهای کنونی کشور 17 هزار مگاوات برق کم داریم که باید برای مدیریت مصرف تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداری، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها برابر با دستورالعمل های ابلاغی جدید عمل کرده و گزارشات را بصورت روزانه ارائه کنند.

j shora edari d 1
وی خاطرنشان کرد: مدیریت برق برازجان و نواحی باید نسبت به اقدامات طبیعی درخصوص پیک مصرف برق در فضای مجازی اقدام کنند.
فرماندار دشتستان درخصوص برگزاری انتخابات در شهرستان بیان کرد: اولین ابلاغیه ستاد انتخابات کشور را دریافت و اطلاعیه آن برای تنویر افکار عمومی در سطح شهرستان منعکس شد.
وی 19 خرداد ماه را آخرین روز برای استعفاء روسای دستگاه های اجرایی بمنظور شرکت در انتخابات عنوان کرد و گفت: روسای ادارات پس از 19 خرداد دیگر نباید وارد برنامه های انتخاباتی بویژه در حوزه دستگاه های اجرایی خود شوند و استفاده از ظرفیت دستگاه اجرایی، ماشین ها، نیروی انسانی و خدمات ممنوع است.
بنافی در ادامه تاکید کرد: بخشداران، شهرداران و دهیاران نیز باید از بعد روز 19 خرداد اهتمام بیشتری داشته تا وارد فضای انتخاباتی از نوع جانب دارانه و استفاده از ظرفیت های موجود نشوند.
فرماندار دشتستان با اشاره به رسالت اجتماعی مسئولین نسبت به برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات ابراز داشت: انتخابات باید آمیخته با امنیت، نشاط، سالم و با حضور مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
بنافی عنوان کرد: انتخابات نشانه ای بین مردم و حاکمیت است که ما باید با برگزاری با شکوه و تبیین مردم برای حضور حداکثری نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنیم.

j shora edari d 1
وی افزود: ایجاد امید آفرینی از طریق پیام رسان ها در بین مردم دشتستان نسبت به گذشته بهتر شده ولی هنوز هم نیاز به برنامه ریزی های بیشتری دارد.
بنافی به نقش ممتاز روابط عمومی ها در ارائه عملکرد و ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و گفت: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان باید با ارائه بموقع عملکرد ادارات خود و استفاده از رسانه ها، مردم را در جریان امورات قرار داده و در جامعه امید و نشاط ایجاد کنند.
فرماندار دشتستان با تبریک آغاز دهه کرامت ابراز داشت: دهیاران و شهرداران باید اهتمام ویژه ای در اجرای برنامه ها و مراسمات دهه کرامت داشته باشند .
وی از تخصیص ۷۸ درصدی اعتبارات سال گذشته در شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات، برپایی مناقصه، اجرایی کردن و نظارت بر پروژ ه های عمرانی خود اقدام نموده که در این خصوص برخی ادارات بخوبی عمل کردند و برخی نیز نتوانستند نسبت به جدول زمانی و برنامه عمل کنند و اعتباری جذب نشد.
وی با بیان اینکه وضعیت آب شهرستان مطلوب نیست، تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و تنش های آبی، باید دهیاران و بخشداری ها با تعامل آبفا اقدامات لازم و برنامه ریزی را برای پیشگیری از مشکلات پیش رو انجام دهند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group