پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر، برقراری ارتباط با جامعه را مهمترین نکته ارزیابی یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و گفت: مدیران باید به جایگاه روابط عمومی نگاهی منصفانه داشته و به این حوزه توجه بیشتری کنند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، عباس مطاف در گفتگویی ویژه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: تعریف و توصیف روابط عمومی به دلیل ماهیت کار و نقش و کارکرد آن بسیار گسترده است و در یک مطلب کوتاه نمی‌توان بطور دقیق این موضوع را تبیین کرد.
وی ادامه داد: روابط عمومی مجموعه‌ای از هنرها و تکنیک‌هایی است که به ارتباط موثرتر یک مجموعه اعم از سازمان‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی با مردم و جامعه هدف می‌انجامد و به هر میزان کارکنان و مدیران روابط عمومی یک‌ مجموعه، تکنیک‌های بیشتر و بروزتری داشته باشند، این ارتباط قوی‌تر می‌شود.
مطاف مهم‌ترین نکته برای ارزیابی یک‌روابط عمومی موفق را در نحوه برقراری ارتباط با جامعه عنوان کرد و گفت: هر میزان از این ارتباط قوی‌تر و نزدیک‌تر باشد نشان دهنده موفقیت بیشتر روابط عمومی است.

neshaste kh samt b 7
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر در خصوص اهمیت جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی به خبرنگار دیارجنوب گفت: ارتباطات در جامعه امروز نقش غیر قابل انکاری دارند و تقریبا جزو لاینفک روابط عمومی هر دستگاهی هستند.
وی پویایی روابط عمومی را در گرو ارتباط با رسانه ها و شبکه های اجتماعی دانست و افزود: بی شک روابط عمومی‌ای موفق است که بتواند در حوزه ارتباطات و رسانه، جایگاه خود را پیدا کند.
مطاف درخصوص مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها به خبرنگار دیارجنوب گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در شرایط کنونی، عدم شناخت مدیران از جایگاه روابط عمومی و در نتیجه کم‌توجهی به این حوزه است.
وی کمبود نیروهای متخصص و کاربلد را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: کمبود امکانات و تجهیرات از چالش‌های همیشگی در روابط عمومی‌ها به شمار می‌روند که برپایی دوره‌های آموزشی مرتبط و تخصیص اعتبارات و ردیف بودجه سالیانه، می‌تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.
مطاف با اشاره به برخی از انتظارات روابط عمومی‌ها بیان کرد: روابط عمومی‌ها از مسئولان انتظار دارند که حمایت موثرتری از لحاظ لجستیکی و نیروی انسانی از آنها صورت بگیرد تا بتوانند در انجام ماموریت‌های محوله، بهترین کارکرد را داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: نزدیک‌تر بودن رابطه روابط عمومی با مدیر هر سازمان نیز از دیگر انتظارات بحق هر روابط عمومی است.
مطاف درخصوص ارتقاء و پیشرفت‌ روابط عمومی‌ها عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای پرسنل، بروزرسانی کردن اطلاعات مدیران و کارکنان روابط عمومی و ارتباط موثر و دوسویه با رسانه‌ها و همچنین کیفیت بخشیدن به پورتال‌ها و سایت‌های اطلاع‌رسانی ادارات و نهادها موجبات ارتقا و پیشرفت این حوزه می‌شود.
وی در پایان ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و موسسات غیر دولتی در استان بوشهر بیان کرد: آرزو دارم شاهد پویایی و رشد روز افزون حوزه روابط عمومی در استان و کشور باشیم.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group