جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از ارائه خدمات به ۱۵۴ زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: بیمه سلامت در سال گذشته ۳۰۸ میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان این استان هزینه کرده است.

به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیماران خاص (ام اس،‌ تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه) و بیماران نادری که فاقد هر نوع بیمه درمانی باشند، به شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: با تایید نوع بیماری توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت این بیماران، پوشش بیمه ذیل صندوق بیمه ایرانیان برای این افراد برقرار خواهد شد.
بارگاهی بیان داشت: هزینه دارویی و درمانی بیماران خاص بالا است و تشکیل صندوق این بیماری‌ها همراه با افزایش پوشش بیمه‌ای بار سنگینی از دوش بیماران برداشت.
وی افزود: پیش از تشکیل این صندوق تنها پنج نوع بیماری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای با عنوان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار داشت اما از آبان گذشته ۱۰۷ بیماری با این عنوان تعریف شده و بیماران خدمات نزدیک به رایگان دریافت می‌کنند.
بارگاهی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۴۵ بیمار استان بوشهر در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند، افزود: بیماری‌های دیابت، فشارخون بالا، سرطان، دیالیز و آماس به ترتیب بیشترین جمعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

darab bargahi b
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطر نشان کرد: از ۱۰۷ بیماری شناسایی شده به عنوان خاص و صعب‌العلاج، تاکنون بسته بیمه‌ای ۵۰ نوع از آن در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده است و علاوه بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت به بیماران مبتلا به ۵۷ نوع بیماری که هنوز بسته خدمتی آنها تعریف و ثبت سامانه نشده در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان‌ها قرار گرفته که تاکنون در استان بوشهر ۴۵۰ پرونده این بیماران دریافت و بارگذاری شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون سه میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان نیز از این طریق به بیماران بوشهری پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تاکنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام ای ( عصبی - عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.
وی یادآور شد: افراد مبتلا به این بیماری‌ها برای نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.irو یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه کنند.
خدمات دهی به ۱۵۴ زوج نابارور بوشهری
بارگاهی با بیان اینکه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات درمان نازایی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پایه را یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم است، افزود: سال گذشته بیمه ‌سلامت با تنها مرکز خصوصی درمان ناباروری این استان قرارداد امضا کرد که هزینه های ناباروری از ابتدای طرح تا کنون با 195 بار مراجعه مبلغ 4 میلیاردو 700میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه ۱۵۴ زوج نابارور بوشهری تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند، عنوان کرد: تعداد بیماران نابارور نشاندار شده در استان بوشهر 377 نفر است.
اجرای طرح دارویار
بارگاهی درخصوص اجرای طرح دارویار بیان کرد: با اجرای این طرح ارز اختصاص شده به جای پرداخت به شرکت‌های دارویی به سازمان‌های بیمه‌گر داده شده تا به به مصرف‌کننده نهایی تعلق گیرد.
وی افزود: بر این اساس هرچند قیمت دارو افزایش یافت اما این ما به تفاوت از سوی بیمه‌ها پرداخت شد که در فاکتور داروخانه‌ها هم مشخص است و هیچ افزایش پرداختی از سوی مردم ایجاد نشد.
بارگاهی عنوان کرد: بیمه سلامت استان بوشهر در قالب طرح دارویار سال گذشته 29 میلیارد تومان و از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 4 میلیارد تومان به داروخانه‌ها پرداخت کرده است.
پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی بوشهر به روز است
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درخصوص پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی تصریح کرد: مطالبات همه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر تا پایان اسفند پرداخت شده و هیچ بدهی به داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت در سال گذشته ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیمه‌شدگان این استان هزینه کرده است، افزود: از این میزان ۱۰۵ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی، ۶۹ میلیارد به مراکز غیر دانشگاهی و ۱۳۳ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی سطح یک پرداخت شده است.
معلولان برای دریافت خدمات توانبخشی بیمه ای، باید در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند
بارگاهی با بیان اینکه معلولان برای دریافت خدمات درمانی و خدمات توانبخشی باید در مرحله اول بیمه شده سازمان بیمه سلامت و تحت پوشش بهزیستی باشند، افزود: پس از طی این مراحل باید در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند تا خدمات برایشان تعریف و بیمه ای محاسبه شود.
وی خاطر نشان کرد: سازمان بیمه سلامت برای معلولان نشان دار شده خدمات قابل توجهی را تحت پوشش قرار داده که در کاهش هزینه های درمانی آنان بسیار مؤثر است.
بارگاهی یادآور شد: 7۰ درصد تعرفه در بخش دولتی و خصوصی برای معلولان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و این افراد تنها 3۰ درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد که آن هم درصورت حمایت و کمک سازمان بهزیستی شاید به صفر برسد و خدمات توانبخشی برایشان رایگان شود.
وی به برنامه پزشکی خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه پزشکی خانواده برای عدالت سلامت و گسترش خدمات بهداشت درمان، کاهش هزینه های درمان در نقاط شهر استان اجرا خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر به مهمترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: تقویت نظام شبکه و گسترش خدمات، ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش دسترسی عادلانه مردم و بهره مندی از خدمات سلامت فعال و با کیفیت، کارآمد نمودن حمایت اجتماعی و حفاظت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی یادآور شد: قرار است در راستای سامان‌دهی به عدالت در سلامت، نظام ارجاع و پزشکی خانواده (پزشک عمومی، ماما وکارشناس مراقب سلامت) بیماران به صورت گسترده انجام شود که هدف آن کاهش پرداختی بیمه‌شدگان است و زیر ساخت‌های پیاده‌سازی این نظام درمانی در استان بوشهر نیز در حال فراهم‌سازی است تا با اجرای آن خدمات درمانی بهتری به مردم ارائه شود.
بارگاهی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر شمار پزشکان عمومی این استان کافی است اما در ادامه لازم است سهمیه بیشتری به استان بوشهر اختصاص داده شود.
وی با اشاره به بند ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: همه مراکز تشخیصی و درمانی مکلف به اخذ قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر شده‌اند و مراکز فعال در این استان نیز باید در این راستا اقدام کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: پرداخت پاداش ۴۰ میلیون تومانی به اهدا کنندگان زنده کلیه، این هدیه از سوی بیمه سلامت به اهدا کنندگان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه امکان تمدید اعتبار بیمه درمان صندوق سلامت همگانی، روستائیان و عشایر از طریق اپلیکیشن ”بیمه سلامت من “ فراهم شده است، افزود: کاربران بر این اساس می توانند از طریق این نرم افزار نسخ تجویزی، سوابق بیمه ای را مشاهده کنند و نیز جستجوی مراکز خدمات سلامت را انجام دهند. بیمه شدگان می توانند با نصب اپلیکیشن ”بیمه سلامت من “ از طریق برنامه بازار در تلفن همراه خود از مزایای این نرم افزار بهره مند شوند.
بارگاهی افزود: برای ورود به این سامانه بیمه شدگان می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه که در سامانه های مخابرات به نام خودشان ثبت شده است اقدام به تمدید بیمه نامه، مشاهده نسخ تجویزی و سوابق بیمه ای خود کنند.
وی یادآور شد: همچنین بیمه شدگان در صورت مجهز نبودن تلفن همراه به سیستم عامل اندروید یا خط تلفن به نام خود، می توانند از طریق اینترنت با وارد شدن به سامانه خدمات شهروندی غیر حضوری بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به تمدید بیمه نامه و مشاهده نسخ تجویزی و سوابق بیمه ای خود اقدام کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group