جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از دستگیری ۸ لیدر اصلی اعتصاب کارگری در پارس جنوبی و تعهد از فرمانداران برای عدم حضور در انتخابات خبر داد و گفت: جذب ۵۰ درصدی نیروی بومی در پتروشیمی ها یکی از حقوق اصلی مردم استان بوشهر است.

به گزارش دیارجنوب، اکبر پورات روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه در نشست خبری ضمن قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های اصحاب رسانه در دولت سیزدهم و انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خبرنگاران سربازان اصلی اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را از واقعیت ها و حقایق آگاه می سازند.
وی انعکاس حقایق و واقعیت ها در جامعه را مدیون تلاش های بی وقفه اصحاب رسانه دانست و گفت: برای تحقق شعار سال نیز اقداماتی در نظر گرفته شده که با کمک اصحاب رسانه اجرایی خواهد شد.
پورات، محدود کردن واردات کالاهای موجود در کشور و تمرکز بر حمایت از تولیدات داخلی را از مهمترین اقدامات در تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: برخورد قاطع با قاچاق کالا در سراسر کشور، برنامه ریزی برای استفاده از تمام ظرفیت ها در بخش های مختلف و استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد(اقتصاد مقاومتی) در اجرایی شدن شعار امسال «مهار تورم و رشد تولید» تاثیر گذار خواهد بود.
وی انتخابات را عالی ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مجرای تحقق حاکمیت مردم عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین کارکرد انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور شده و پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر نظام سیاسی در بر خواهد داشت.

neshasteh kh poorat 1
پورات به صدور احکام اعضای ستاد انتخابات استان بوشهر توسط استاندار در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: اکبر پورات معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بعنوان رئیس ستاد انتخابات استان، حیدری مدیرکل سیاسی استانداری بعنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات، اسکند پاسالار مدیرکل ثبت احوال بعنوان عضو ستاد انتخابات استان، مطاف بعنوان عضو و رییس کمیته اطلاعرسانی ستاد انتخابات، سید محمود پویا مدیرکل حراست بعنوان عضو و رییس کمیته حراست و استعلامات، حمید خواجه ئیان مدیرکل اداری بعنوان عضو و رییس کمیته مالی و پشتیبانی، ابراهیم عرب زاده بعنوان عضو و رییس امنیت ستاد و محمدمهدی موسوی بعنوان عضو و رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان انتخاب شدند.
معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از صدور احکام و معرفی دو نفر از ستاد انتخابات استان طی فردا خبر داد و گفت: مسئول بازرسی استانداری بعنوان کمیته حقوقی ستاد انتخابات و دکتر جبری در کمیته نظارت نیز بعنوان بازرس ستاد تا فردا معرفی و احکام آنها صادر خواهد شد.
وی اقدامات شاخص خود در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از آغاز دولت سیزدهم را برشمرد و عنوان کرد: در حوزه انتصابات تاکنون 10 فرماندار، 21 معاون فرماندار و 22 بخشدار تبدیل وضعیت شده به‌زودی سه بخشدار در استان تغییر و ۲ بخشدار خانم ابقا می شوند.
پورات به دیگر اقدامات حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اشاره کرد و ابراز داشت: ثبت 12 هزار رکورد با موضوع کاهش سیاسی در سامانه 1401 برای اولین در استان، برگزاری 12 جلسه کمیسیون کارگری، پیگیری و تمرکز برای جذب نیروهای بومی و ایجاد اشتغالزایی، برگزاری 6 جلسه نظارت بر حوزه های مختلف، کمیسیون دانشجویی و تشکیل کمیته های مختلف در زیر مجموعه آن از جمله اقدامات این حوزه است.
وی به برگزاری و میزبانی همایش مشترک آموزشی استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر کشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برای اولین بار در جزیره خارگ، خبر داد و گفت: در سال گذشته سامانه رصد و نظارت فرمانداری ها با 10 آیتم مختلف تشکیل و 4 دوره آموزشی برای فرماندارن، بخشداران و معاونین سیاسی در حوزه انتخابات و سواد رسانه ای برگزار شد.
پورات از تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی با همکاری 11 نفر از هیئات عملی و اساتید دانشگاه های خلیج فارس و علوم پزشکی خبر داد و گفت: این کارگروه با هدف بررسی و ارائه راهکار درخصوص موضوعات طلاق، اعتیاد، فساد های اخلاقی در فضای مجازی تشکیل شده و علاوه بر این پیگیر اقدامات لازم برای جلوگیری و رفع آسیبهای اجتماعی در مناطق محروم نیز هستیم.
وی از تشکیل ۶ ستاد زیر مجموعه قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر خبر داد و گفت: بیشترین تمرکز قرارگاه عفاف و حجاب در استان بر روی حوزه ایجابی و کارهای فرهنگی است.

neshasteh kh poorat 1
معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده که در محیط های کاری و خودرو ها به افراد بی حجاب تذکر داده شود و پس از 3 بار هشدار و عدم رعایت، حوزه سلبی ورود می کنند.
وی وضعیت عفاف و حجاب در استان بوشهر را مطلوب عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیاز به اقدامات فرهنگی در حوزه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی و خانواده ها هستیم.
پورات درخصوص حمایت از تولیدات داخلی و پوشاک ایرانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گوهرشاد بیان کرد: تاکنون ۱۶ تولید کننده در استان شناسایی و مکان مورد نیاز برای آنها فراهم شده و همچنان بطور جدی پیگیر مکان مناسب برای حمایت از تولید کنندگان و دسترسی راحت مردم برای تهیه کالای ایرانی هستیم.
وی با بیان اینکه در حوزه کودکان کار اقدامات خوبی انجام گرفته است، افزود: بسیاری از این کودکان شناسایی و تعدادی برای ساماندهی و کمک تحویل بهزیستی داده شده و در حال حاظر یز راه کارهایی برای تربیت این قشر آسیب پذیر در جامعه در نظر گرفته شده است.
معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به استقرار کاروان سلامت در روستاهای استان با همکاری علوم پزشکی و هلال احمر استان بمنظور ارائه خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در فصل تابستان کم آبی و وضعیت بحرانی آب در روستاهای استان است که با قول مساعد اداره آب وفاضلاب استان و آب منطقه ای در سال جاری، آب شیرین کن ها با سرعت بیشتری پیگیری و شاهد وضعیت مطلوبی در استان خواهیم بود.
وی به اقدامات موثر در حوزه مباره با جرائم سازمان یافته در استان اشاره کرد و ابراز داشت: اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی سازمان‌یافته با حمایت شبکه‌های خارج از کشور بود که روز گذشته با پیگیری های مداوم لیدرهای اصلی شناسایی و دستگیر شدند.
پورات از شناسایی و دستگیری 8 لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: این لیدرها در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی، اعتصابات کارگری هدایت می کردند.
وی عنوان کرد: درحال حاظر این اعتصابات در منطقه پارس جنوبی با شکست مواجه شده و تمامی کارکنان و کارگران شرکت‌های مختلف در منطقه پارس جنوبی به محل کار خود برگشتند.
معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از قرار گرفتن 8 شرکت و پیمانکار منطقه پارس جنوبی در لیست سیاه خبر داد و گفت: این شرکت‌ها و پیمانکاران به دلیل عدم همکاری در به‌کارگیری نیروهای بومی و فراهم کردن زمینه اعتصاب کارگری در لیست سیاه قرار گرفتند.
پورات اشتغال و جذب نیروهای بومی در پارس جنوبی را حق جوانان هم استانی دانست و بیان کرد: تمام توان خود را بکار گرفته ایم تا طبق قول ریاست جمهوری 50 درصد نیروی بومی در تاسیسات صنعتی و پتروشیمی‌ها جذب و مشغول بکار شوند.
معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: در حال حاظر بیش از ۴۰۰ نفر برای اشتغال در منطقه پارس جنوبی معرفی شده و طی نشست در هفته آینده گزارش تکمیلی از روند جذب افراد را دریافت خواهیم کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر به رویکردهای استان در حوزه مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: ،قاچاق سازمان یافته، مبارزه با زمین خواری، مشروبات الکلی و برخورد با فساد در دستگاه های اجرایی از رویکردهای استان در حوزه مبارزه با فساد است.
وی به تذکر و تعهد از فرمانداران برای عدم حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: در روز گذشته با استعفای حسین بی باک معاون عمرانی فرماندار دشتستان بمنظور شرکت در انتخابات مجلس موافقت شد.

neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1neshasteh kh poorat 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group